معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین:

اشتغال معتادان بهبود یافته موجب تسریع در بازگشت آنها به جامعه می شود

۱۴۰۰/۰۸/۰۳ - ۱۱:۵۵:۰۵
کد خبر: ۱۲۵۱۵۰۷
اشتغال معتادان بهبود یافته موجب تسریع در بازگشت آنها به جامعه می شود
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته بازگشت آنها به آغوش خانواده و جامعه را تضمین می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمانهای مردم نهاد برای بررسی وضعیت اشتغال معتادان بهبود یافته روز دوشنبه در دفتر معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تشکیل شد.

منوچهر حبیبی در این جلسه اظهارداشت: اگر بخواهیم معتادان بهبود یافته دوباره به دام اعتیاد نیفتند و به آغوش خانواده و جامعه بازگردند باید زمینه اشتغال آنها را مهیا کنیم.

وی اضافه کرد: البته این کار به مقدماتی نیز دارد و باید بتوانیم از نظر روحی و روانی و جسمی آنها را برای اشتغال مهیا کنیم تا ظرفیت انجام کار و انگیزه لازم را پیدا کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآورشد: لازم است اطلاعات جامعی از وضعیت معتادان بهبود یافته شامل جنسیت، سن، تحصیلات، مهارت، اشتغال و میزان درآمد این افراد تهیه شود تا بر این اساس بتوانیم برنامه ریزی منطقی برای آموزش و اشتغال افراد داشته باشیم.

حبیبی گفت: دفتر شهری استانداری لازم است از ظرفیت شهرداری ها برای کمک به اشتغال معتادان استفاده کند تا ما بتوانیم این کار مهم را در حد توان عملیاتی کنیم.

321

وی اضافه کرد: در حال حاضر بایستی برای 115 معتاد بهبود یافته پیش بینی شغل داشته باشیم که با توزیع شهرستانی و کمک گرفتن از واحدهای صنعتی می توانیم در این زمینه برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

حبیبی تصریح کرد: وجود پدیده اعتیاد در سطح شهر چهره نامناسبی را در منظر عموم قرار می دهد که آسیب های زیادی دارد لذا باید هم مدیریت شهری حساس شود و هم شهرداری ها کمک کنند تا این وضعیت ساماندهی شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اظهارداشت: مجازات جایگزین حبس هم یک ظرفیت خوبی برای کمک به معتادان است و از قضات درخواست می کنیم در این زمینه نیز همکاری لازم را صورت دهند تا بخشی از نیازهای مالی کمپ ماده 16 تامین شود.

وی بیان کرد: اغلب اعضای سمن ها از بانوان هستند و ما می توانیم مسیر فعالیت برخی سمن ها را در پیشگیری از اعتیاد هدایت کنیم تا به نتایج بهتری برسیم.

نظر شما