استاندار قزوین:

مدارس بدون استفاده و اموال مازاد دولتی در قزوین بایستی فروخته و استفاده بهینه شود

۱۴۰۰/۰۸/۰۳ - ۱۶:۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۲۵۱۷۴۸
مدارس بدون استفاده و اموال مازاد دولتی در قزوین بایستی فروخته و استفاده بهینه شود
استاندار قزوین گفت: با فروش اموال دولتی و مدارس بدون استفاده به بخش خصوصی و استفاده بهینه از اموال می توانیم شرایط بد اقتصادی را پشت سر بگذاریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که عصر دوشنبه در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: امسال وضعیت اعتباری خوبی نداریم و قادر به تامین تبلت برای دانش آموزان نیستیم ولی باید مشارکت خیرین را جذب کنیم و ما هم در حد توان کمک خواهیم کرد.

وی افزود: لازم است با تشکیل یک کمیته ای، ظرفیت استان سنجیده شده و در قالب ارزش افزوده و سایر به کمک شهرداری این نیازها تامین شود.

استاندار قزوین بیان کرد: سال گذشته اعتبار خوبی گرفتیم و در قالب وام ۴ درصدی به برخی واحدها پرداخت شد و امسال هم تلاش می کنیم از تهران چند میلیارد تومان تسهیلات برای خرید تبلت دانش آموزان نیازمند در اختیار استان گذاشته شود.

image_2021_10_25-17_14_46_743_Trd

وی افزود: باید مشارکت مردم را داشته باشیم زیرا هر جا در روستا کار مشارکتی کردیم خود مردم در نگهداری بیشتر حساسیت داشتند و فرهنگ مطالبه گری و نگهداری با مشارکت مردم ممکن می شود.

جمالی پور گفت: مدیران ومعلمان از وضعیت اقتصادی خانواده ها آگاه هستند و می توانیم با کمک شهرداری، خیرین و مردم و خانواده ها مشکل باقی تبلتها را برطرف کنیم.

استاندار قزوین در خصوص اجرای طرح تحولی سواد حرکتی دانش آموزان هم اظهارداشت: باید در مدارس ورزش را جدی بگیرید زیرا در در گذشته که ما در مدرسه هر صبح ورزش می کردیم این کار نقش مهمی در حفظ سلامت دانش آموزان داشت و امروز هم لازم است آن را در دستور کار قرار دهیم.

وی اضافه کرد: باید ورزش را از مدارس آغاز کرد و به نوعی بچه ها را با ورزش از سنین کوچکی آشنا کنیم و مدیران مدارس، ورزش صبحگاهی را در برنامه کاری موثر خود قرار دهند و صدا وسیما با کمک شبکه شاد با یک طراحی مناسب دانش اموزان را با ورزش انس دهد و والدین هم نظارت کنند تا ورزش بچه ها جدی گرفته شود.

جمالی پور یادآورشد: حرکات ورزشی را باید امروز خیلی جدی بگیریم چون به دلیل کرونا، ورزش در دبستانها تعطیل شده و دانش آموزان بیشتر در فضای مجازی هستند و بیشتر سرگرم کارهای دیگر شده اند و شاهد چاقی و کم تحرکی هستیم که نگران کننده است.

وی با انتقاد از بی توجهی به غذای سالم در سد غذایی کودکان هم گفت: متسافانه فرهنگ تغذیه هم تغییر کرده و خوردن فست فودها زیاد شده است و باید این موضوع در مدارس کنترل شود و هر دانش آموزی که هفته ای چند نوبت عذای ناسالم می خورد نمره منفی بگیرد و بتدریج بچه ها به سمت غذای سالم بروند. 

image_2021_10_25-17_14_45_108_kTu

استاندار قزوین تصریح کرد: یک برنامه غذایی سبک و مفید و مقوی به بچه ها توصیه کنید و یک مدلی با کمک دانشکاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش تهیه شود که بتوانید از چاقی دانش آموزان پیشگیری کنید.

فروش اموال مازاد دولت را با جدیت دنبال می کنیم

جمالی پور با اشاره به مشکلات اعتباری دولت یادآورشد: امروز در شرایط بد اقتصادی با انباشت اموال دولتی مازاد مواجهیم و لازم است با فروش سریع آنها بخشی از نیازهای خود را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: نیمی از زمین و املاک دولت که بلا استفاده و قفل شده می تواند در اختیار مردم باشد لذا بایستی این اموال بسرعت شناسایی و فروخته شده یا در اختیار شهرداری به صورت تهاتر قرار گیرد و در امور مهمتر مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: در صورتی که دهیاری و بخشداری ها طرحی برای استفاده بهینه این اموال مانند مدارس قدیمی دارند به صورت طرح ارائه کنند و نگاه ما این است همه این اموال در اختیار بخش خصوصی باشد و به صورت بازارچه صنایع دستی و یا مناطق نمونه گردشگری مورد استفاده باشد.

وی در خصوص برگزاری مراسم 13 آبان هم گفت: باید مراقب وضعیت کرونا در استان باشیم تا وارد پیک ششم نشویم زیرا متاسفانه در حال حاضر ضریب رعایت پروتکلها به کمتر از ۵۰ درصد رسیده و شهرستان آبیک امروز قرمز شد که نگران کننده است.

image_2021_10_25-17_14_46_44_QgX

وی بیان کرد: منتظر تاد ملی کرونا هستیم تا تعیین تکلیف کند و ما هم می توانیم یک مدلی تعریف کنیم که این تجمع خودرویی، موتوری، غیر حضوری یا حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد.

استاندار قزوین تصریح کرد: نگران وارد شدن به پیک ششم در فصل زمستان هستیم زیرا از روزی که برخی واکسن زدند تصور می کنند دیگر نیازی به ماسک زدن و رعایت بهداشت فردی نیست که این رفتار خطرناک است و ما را وارد چالش جدیدی خواهد کرد.

وی گفت: هفته جاری بسیار مهم است و اگر پیک جدید نداشتیم نسبت به اجرای برنامه های روز سیزده آبان که یک مناسبت ملی و مهم است اقدام خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز