معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین:

قزوین در ردیف استان های باسواد کشور است/جمعیت باسواد استان ۹۹ درصد

۱۴۰۰/۰۸/۰۳ - ۱۷:۲۷:۱۰
کد خبر: ۱۲۵۱۷۸۰
قزوین در ردیف استان های باسواد کشور است/جمعیت باسواد استان ۹۹ درصد
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: با ثبت باسوادی 99 درصد جمعیت استان قزوین این منطقه در ردیف استانهای باسواد کشور است و امسال جشن ریشه کنی بیسوادی را می توانیم برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه شورای آموزش و پرورش که عصر دوشنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: در شرایط کرونایی، سواد حرکتی دانش آموزان بسیار مهم است و باید رسانه ها در این زمینه فرهنگ سازی کنند و با کمک دستگاههای متولی و ورزش و جوانان، شهرداری ها و اداره ارشاد فعالیت های مشترکی شکل بگیرد تا دانش آموزان دچار چاقی و کم تحرکی نشوند.

وی در خصوص طرح هدایت و تهیه تبلت برای دانش آموزان نیازمند گفت: به نظر می رسد با استفاده از ظرفیت خیرین و تامین تسهیلات قرض الحسنه می توانیم باقیمانده دانش آموزان را صاحب تبلت کنیم و توزیع عادلانه امکانات تحصیلی انجام شود.

حبیبی تصریح کرد: در برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری و پرسش مهر بر اساس انتظارات باید نهادهای فرهنگی تبلیغ و همکاری کنند تا این کار بخوبی عملیاتی شود.

image_2021_10_25-17_14_45_681_YLK

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآورشد: درخصوص سواد آموزی و ریشه کنی بیسوادی کارهای خوبی شده و استان باسوادی هستیم و ۹۹ درصد جمعیت استان باسواد است که جای تقدیر دارد

وی اضافه کرد: برای باسواد شدن زنان روستایی لازم است با همکاری جهاد کشاورزی، دفتر روستایی استانداری، دهیاری ها، بخشداری و فرمانداری ها  اقدام کرده و ریشه بیسوادی در سال جاری برچیده شود.

حبیبی در خصوص سالروز استکبار ستیزی بیان کرد: ۱۳ آبان یک روز ملی و بیاد ماندنی است و همه باید کمک‌ کنند تا مراسم تدارک دیده شده به خوبی برگزار و پیام آن منتقل شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآورشد: برای برگزاری تجمع و راهپیمایی روز 13 آبان هنوز تصمیم گرفته نشده و منتظر اعلام ستاد کرونای کشور هستیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در شرایط کرونا به دلیل بی توجهی و عادی انگاری موجب شد شهر آبیک امروز قرمز شود لذا تا روز ۵ شنبه وضعیت استان باید مشخص شود تا بر اساس رنگ بندی تصمیم گیری کنیم.

نظر شما