مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین:

هنر در ایجاد نشاط اجتماعی در شرایط کرونا بسیار تاثیرگذار است

۱۴۰۰/۰۸/۰۳ - ۲۰:۴۰:۵۳
کد خبر: ۱۲۵۱۸۲۳
هنر در ایجاد نشاط اجتماعی در شرایط کرونا بسیار تاثیرگذار است
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: استفاده از ابزار هنر در کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد نشاط و شادی بویژه در دوران کرونا نقش تعیین کننده و تاثیرگذاری دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مریم بیدخام روز دوشنبه در آیین اختتامیه نمایش راحیل و تجلیل از دست اندرکاران این اثر هنری که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: شیوع ویروس کرونا، موجب آسیب رساندن به حوزه های مختلف شد و با تعطیل شدن کسب و کارها، ورزش و فعالیت های هنری تاثیر زیادی بر حوزه فرهنگ و هنر گذاشت.

وی افزود: جامعه به شادی و نشاط منطقی در چارچوب شرع نیاز دارد تا بتواند مشغله های روحی و روانی خود را تسکین دهد و در این میان هنر نمایش می تواند ابزار مهمی برای انتقال پیام و جذب مخاطب در سوژه های متنوع باشد.

image_2021_10_25-20_18_51_149_PI6

بیدخام اضافه کرد: بدون تردید هنر به عنوان ابزار تاثیرگذاری برای بهبود سلامت جامعه از جایگاه بالایی برخوردار است و استان قزوین با داشتن هنرمندان شاخص در این عرصه حرف زیادی برای گفتن دارد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین یادآورشد: نقش هنر بویژه نمایش در نشاط آفرینی، انکارناپذیر است و می توانیم با استفاده از هنرمندان بسیاری از آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق و مشکلات تکدی گری، کودکان کار و امور دیگر را با زبان هنر به مردم بازگو کنیم و در پیشگیری موثر باشیم.

image_2021_10_25-21_37_14_760_PVD

بیدخام افزود: قزوین مهد فرهنگ و تمدن است و با داشتن هنرمندان متعددی در رشته های هنری نمایش، خوشنویسی، مجسمه سازی، نقاشی و طراحی و گرافیک می توانیم سوژه های اجتماعی را با زبان هنر منعکس کرده و پیام اصلاحی را به مخاطب منتقل کنیم. 

در ادامه از دست اندرکاران، بازیگران و هنرمندان نمایش میدانی «راحیل» تجلیل شد.

article (2)

نمایش آیینی «راحیل» با موضوع مدافعان حرم و خانواده های به اسارت درآمده به دست داعش در سوریه به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرهای قزوین و مشهد اجرا شد و مورد استقبال فراوان مردم قرار گرفت.

نظر شما