دادستان قزوین:

بخشی از قاچاق کالا توسط شبکه حمل و نقل عمومی صورت می گیرد/ شرکت پست وارد شبکه توزیع مرغ شود

۱۴۰۰/۰۸/۰۵ - ۱۲:۵۶:۲۴
کد خبر: ۱۲۵۲۷۳۱
بخشی از قاچاق کالا توسط شبکه حمل و نقل عمومی صورت می گیرد/ شرکت پست وارد شبکه توزیع مرغ شود
دادستان قزوین گفت: بخشی از قاچاق کالا توسط شبکه حمل و نقل عمومی صورت می گیرد و با نظارت و کنترل بیشتر این بخش می توانیم آسیب های وارد شده را کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین روز چهارشنبه در استانداری قزوین تشکیل جلسه داد.

محمد قاسمی در این جلسه اظهارداشت: آنچه در جلسات در خصوص قیمت گوشت مطرح می شود با کف بازار فرق دارد و مردم با قیمت های متفاوت و گرانی روبرو هستند که آنها را آزار می دهد.

وی بیان کرد: اجرا نشدن مصوبات موجب هدر رفتن سرمایه های کشور می شود و قرار نیست وقتی در جلسه تصمیم گرفته می شود مورد توجه قرار نگیرد و اجرا نشود.

image_2021_10_27-12_47_21_225_rP7

دادستان قزوین یادآورشد: علیرغم همه کارهای انجام شده متاسفانه همچنان شاهد افزایش قاچاق هستیم که شاید یک دلیل آن تغییر روش های قاچاق است که ما نتوانستیم برخورد همه جانبه کنیم و در این میان بخشی از قاچاق کالا با شبکه عمومی جابجا می شود و برخی کالاها صاحب ندارد و کار سخت شده است.

قاسمی گفت: هر چند مبارزه اصلی با قاچاق باید در مرزها صورت گیرد اما قرار نیست اگر قاچاق وارد کشور شد ما در استان بی تفاوت باشیم و از آن آسیب ببینیم لذا همه عزم خود را جزم کرده ایم تا با این پدیده برخورد شود.

وی یادآورشد: یکی از راههای رصد کالا و پیشگیری از قاچاق استفاده از ظرفیت شرکت پست در جابجایی کالاهاست و ما می توانیم از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم تا خلا موجود جبران شود.

دادستان قزوین یادآورشد: در توزیع مرغ که مشکلاتی در آن دیده می شود می توانیم با مشارکت اداره پست یک کار نمونه کشوری انجام دهیم و از قاچاق کالا جلوگیری کنیم زیرا باور داریم وقتی این شبکه موجود است نباید اجازه دهیم شرکت های موازی هر کاری خواستند بدون نظارت انجام دهند.

قاسمی در ادامه بیان کرد: در دام سنگین اگر کوتاهی صورت گیرد آسیب زیاد می شود و در شرایطی که دامها مشکل آذوقه دارند باید توزیع نهاده بدقت صورت گیرد تا مشکلی نداشته باشیم.

وی بیان کرد: آرد سبوس که قیمت واقعی آن 1400 تومان است در بازار آزاد تا 4 هزار تومان فروش می رود و به نظر می رسد همه نهاده ها به دست دامدار و کشاورز نمی رسد و این روند باید کنترل و نظارت شود تا نهاده فقط در دامداری ها توزیع شود.

image_2021_10_27-12_47_37_860_4Pb

دادستان قزوین اظهارداشت: با روندی که داریم نگران هستیم در آینده با مشکل کمبود شیر و گوشت قرمز مواجه شویم و هزینه های نظام بالا برود البته بیان این نکته، زیر سوال بردن کسی نیست فقط هشدار است تا مراقب باشیم دچار آسیب و چالش های غیر منتظره نشویم.

قاسمی گفت: وقتی در مورد دام صحبت می کنیم و برای این بخش تصمیم می گیریم باید نماینده دامداران هم حضور داشته باشد که متاسفانه در جلسه امروز از این گروه که ذینفع هستند کسی حضور ندارد که این نقیصه در جلسات آتی بایستی برطرف شود. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز