یوسف اینانلو در گفتگو با خبرگزاری برنا:

رزمایش آماده به کاری مولدهای برق فردا شنبه برگزار می شود

۱۴۰۰/۰۸/۰۷ - ۰۹:۳۶:۵۸
کد خبر: ۱۲۵۳۳۴۳
رزمایش آماده به کاری مولدهای برق فردا شنبه برگزار  می شود
معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: همزمان با سراسر کشور رزمایش آماده به کاری مولدهای برق اضطراری مراکز مهم خدماتی فردا شنبه هشتم آّان ماه در قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ یوسف اینانلو در خصوص این مانور اظهارداشت: به مناسبت هفته پدافند غیر عامل برنامه های مختلفی برای حفظ آمادگی دستگاههای اجرایی و خدمات رسان پیش بینی شده که عملیاتی خواهد شد.

اینانلو تصریح کرد: رزمایش آماده بکاری مولدهای برق اضطراری مراکز مهم و ضروری استان قزوین همزمان با دهمین رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده به کاری مولدهای اضطراری در روز شنبه 8 آبان ماه مصادف با شروع هفته پدافند غیرعامل برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در این رزمایش برق 10 مرکز مهم و ضروری دولتی استان، فردا شنبه هشتم آبان ماه به مدت 20 دقیقه قطع می شود و در این مدت توسط تیم اعزامی وضعیت آماده بکاری مولدهای برق اضطراری این مراکز مورد ارزیابی فنی قرار می گیرد.

اینانلو+12

اینانلو یادآورشد: مولدهای برق اضطراری نقش بسیار مهمی در چرخه تامین برق مستمر مراکز دارند و باعث استمرار ارائه خدمات این مراکز در زمان قطع برق می شوند لذا بایستی آمادگی این مولدهای برق به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار گیرد تا هعمیشه آماده به کار باشند.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: در استان قزوین مولدهای برق متعددی با ظرفیت های 50 کیلو ولت آمپر در ادارات و بخش های تجاری و مولدهای زیادی با ظرفیت 2 هزار کیلو ولت آمپر در بخش صنعتی داریم که فعال و در مدار هستند که آمادگی فنی آنها برای در مدار قرار گرفتن یک الزام است.

Capture

اینانلو گفت: مولدهای برق در بیمارستانها، شرکت های آب و فاضلاب، استانداری، فرمانداری ها، دستگاه های خدمات رسان در حال حاضر فعالیت می کنند که بایستی همیشه آماده به کار باشند.

وی تصریح کرد: در استان قزوین 130 مولد در مراکز مهم و دولتی قرار دارند که در این رزمایش تعداد 10 مرکز مهم به صورت اتفاقی و از سوی تهران به شرکت توزیع نیروی برق استان اعلام می شود و ما این مراکز را در فهرست رزمایش این دوره قرار می دهیم.

اینانلو اظهار داشت: این مولدها بایستی پس از قطع برق به صورت اتوماتیک در مدت کمتر از 5 دقیقه واد مدار شده و انرژی برق مورد نیاز دستگاه مربوطه و سیستم رایانه ای را تامین کند در غیر این صورت این نقیصه به عنوان یک امتیاز منفی تلقی شده و در گزارش نهایی اعلام می شود تا رفع ایراد شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته هم این رزمایش در 10 مرکز حساس و مهم استان برگزار شد که مولد 8 مراکز مهم بموقع وارد مدار شد و جواب داد و مولد یک دستگاه  ایراد داشت و نتوانست وارد مدار شود و یک مرکز نیز مولد اضطراری نداشت که از فهرست حذف شد.

image_2021_10_29-10_46_52_511_lyK

10 تیم عملیاتی در رزمایش شرکت می کنند

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: در این رزمایش 10 تیم عملیاتی مرکب از هر تیم سه نفر شامل استاد کار برق، برق کار و یک مسئول هماهنگی مشارکت دارند و ارزیابی مراکز حساس را انجام می دهند.

اینانلو اضافه کرد: امسال برای چهارمین سال متوالی است که این رزمایش برگزار می شود که سال قبل نیز در مراکز بیمارستانی، دستگاههای اجرایی، شرکت های آب و فاضلاب و ادارات برق برگزار شد که امسال به دلیل شرایط کرونایی، بیمارستانها از این رزمایش حذف شده اند تا مشکلی در سیستم خدمت رسانی درمانی ایجاد نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز