عضو هیئت اجرایی خانه کارگر قزوین:

قراردادهای موقت ظلم مضاعف به کارگران است

۱۴۰۰/۰۸/۱۰ - ۰۸:۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۲۵۴۶۲۳
قراردادهای موقت ظلم مضاعف به کارگران است
عضو هیئت اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: قراردادهای موقت ظلم مضاعف به کارگران است و با دائمی شدن آن بایستی این ظلم را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فرهاد رشوند در این باره اظهارداشت:در قانون کار تصریح شده، کارگران در اموری که جنبه مستمر دارند قراردادهای آنها باید به صورت دائمی منعقد شود و این‌موضوع همانند چتر حمایتی قانون کار برای کارگران است.

رشوند به وجود بی عدالتی حاکم بر جامعه اقتصادی و صنعت کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه علیرغم صراحت دین و مکتب اسلام، کارگران ما در جایگاه به مراتب ضعیف تری نسبت به سرمایه داران قراردارند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای تشکل های رسمی براساس قانون معتقدند باید در کارهایی که جنبه مستمر دارند قرارداد دائمی بسته شود، بیان کرد: متاسفانه برخی تفسیر و تعبیرهای نادرست از قوانین و دادنامه ها موجب شده که کارفرمایان در کارهایی که طبیعت مستمر دارند مبادرت به قرارداد موقت کنند و امنیت شغلی کارگر را به خطر بیندازند.

عضو هیئت اجرایی خانه کارگر استان قزوین تصریح کرد: امروزه ترویج قراردادهای موقت  موجب شده که بیش از ۹۰ درصد از کارگران، امنیت شغلی و روحی نداشته باشند و متاسفانه به واسطه قراردادهای موقت، چتر حمایتی که باید حاکمیت به قانون کار داشته باشد لحاظ نمی شود.

وی اظهارامیدواری کرد با کمک نمایندگان مجلس برای رفع این مشکل اقدام اساسی صورت گیرد تا انگیزه کارگران برای کار و تولید بیشتر شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز