معاون عمرانی استانداری قزوین:

معاینه فنی خودروها و رفع آلایندگی موتورخانه های ادارات در اولویت قرار گیرد

۱۴۰۰/۰۸/۱۱ - ۱۴:۳۶:۲۲
کد خبر: ۱۲۵۵۴۷۸
معاینه فنی خودروها و رفع آلایندگی موتورخانه های ادارات در اولویت قرار گیرد
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: مدیران دستگاههای اجرایی بایستی معاینه فنی خودروها و رفع آلایندگی سیستم موتورخانه ها و تاسیسات ادارات خود را در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فرخزاد روز سه شنبه در جلسه کارگروه مقابله با گرد و غبار استان قزوین که در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد اظهارداشت: نگاه مدیران بایستی پیشگیرانه باشد و قبل از بروز مشکل برای آن تدبیر کرده باشند تا هزینه های مقابله با مشکلات افزایش نیابد.

وی بیان کرد: موضوع محیط زیست و کاهش آلاینده ها در آب و خاک و هوا باید مورد توجه جدی در همه ایام سال باشد تا سلامت مردم به مخاطره نیفتد.

فرخزاد تصریح کرد: در آستانه ورود به فصل سرما موضوعات آلودگی هوا می تواند بیشتر شود چون در این فصل با تشدید وارونگی هوا مواجه می شویم و لازم است اقدامات پیشگیرانه را مورد توجه جدی تری قرار دهیم.

image_2021_11_2-15_22_7_328_RYI

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: مصرف بی رویه انرژی موجب هدر رفت منابع استان و تحمیل هزینه های سنگین و نیز آلودگی بیشتر هوا و محیط زیست می شود که لازم است با فرهنگ سازی بتوانیم برنامه ریزی مناسبی برای تشویق مردم به مدیریت مصرف داشته باشیم.

فرخزاد اضافه کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی بایستی نسبت به معاینه فنی خودروها و موتورخانه های ادارات خود اقدام کنند و در صورت کوتاهی در این زمینه، بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: دو مرکز معاینه فنی برای خودروهای سنگین در استان قزوین نیازداریم و در صورت لزوم نسبت به صدور مجوز بیشتر برای توسعه این مراکز را نیز بررسی می کنیم.

فرخزاد گفت: انتظار داریم همکاری بیشتری توسط پلیس راهور برای معاینه فنی خودروها صورت گیرد و کالیبراسیون و کنترل فنی مراکز معاینه فتی خودروها نیز به صورت مستمر انجام شود.

image_2021_11_2-15_22_6_923_MG7

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهارداشت: صنایع آلاینده بر اساس قانون ملزم به جابه جایی هستند لذا از مدیرکل محیط زیست استان درخواست می کنیم ضمن شناسایی واحدهای صنعتی آلاینده اسامی آنها را اعلام کنند تا برنامه ریزی لازم برای این جابجایی صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز