جلسه تخصصی در جمعیت هلال احمر قزوین:

بررسی چالشهای موجود در عملیات مشترک امداد و نجات هلال احمر قزوین

۱۴۰۰/۰۸/۱۳ - ۲۰:۵۳:۲۹
کد خبر: ۱۲۵۶۵۷۸
بررسی چالشهای موجود در عملیات مشترک امداد و نجات هلال احمر قزوین
در نشست مشترک دستگاههای خدمات رسان در قزوین چالشهای موجود در عملیات مشترک امداد و نجات هلال احمر مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قزوین؛ حسن آصفی روز پنجشنبه در نشست مشترک بین دستگاه های خدمات رسان استان که با حضور نمایندگان پلیس راهور، بیمه، اورژانس، امداد خودرو و جمعیت هلال احمر در سالن جلسات هلال احمر استان برگزار شد، اظهار داشت: باید جلسات تخصصی بررسی چالشهای موجود در عملیات مشترک امداد و نجات در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم با شناسایی دقیق مشکلات، راهکارهای حل آنها را نیز پیدا کنیم.

وی ادامه داد: دستگاههای خدمات رسان در راستای ایفای نقش موثر خود در مقابله با حوادث و سوانح در کشور نیازمند گسترش تعامل بین سازمانی در امر امداد رسانی، مدیریت بحران و سوانح و تدوین برنامه های متعددی در سطوح «راهبردی»، «تاکتیکی» و «عملیاتی» هستند.

image_2021_11_4-21_41_37_748_Mj1

آصفی افزود: موفقیت و ارتقای کیفی عملیات در مواجهه با سوانحی که در آنها وظیفه و نقش داریم، مستلزم تحقق شرایط مختلفی است که تدوین و عملیاتی شدن برنامه های منسجم در سطوح یاد شده از جمله این شرایط است که برای موفقیت در این حوزه به هماهنگی و هم افزایی دستگاه ها و برگزاری جلسات مستمر با دستور کارهای مشخص نیاز داریم.

وی به نبود اطلاعات لازم در موضوع حمل مواد خطرآفرین توسط خودروها در استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجا که سرعت و دقت در امداد و نجات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این راستا لازمه امداد به موقع و نیل به هدف خطیر خدمت رسانی مناسب به هموطنان عزیز، گفتمان مشترک است که منجر به افزایش سطح امکانات و افزایش سطح کیفی خدمات خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری دستگاههای امداد رسان و ارائه خدمات تخصصی و نیز  گسترش تعامل بین سازمانی به ویژه در زمان بروز حوادث و سوانح منجر به ارائه خدمات شایسته و مناسبی به هموطنان می شود که در نهایت رضایت بیشتر مردم را به دنبال خواهد داشت.

حمکت اله هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در این نشست گفت: نقش مدیریتی همراه با نگاه کارشناسی در حوادث منجر به کاهش تلفات در حوادث جاده ای خواهد شد که این موضوع فقط می تواند با هم افزایی و تعامل مشترک دستگاههای خدمات رسان تحقق یابد.

image_2021_11_4-21_41_23_197_hDl

وی افزود: در برنامه ریزی های انجام شده باید به منظور اثربخشی بیشتر به کار تیمی و گروهی توجه داشت و جهت ساختارسازی در راستای برون رفت از چالشهایی که در امر خدمات رسانی وجود دارد به هماهنگی و هم افزایی دستگاه ها و برگزاری جلسات مستمر توجه بیشتری کرد.

هاشمی تصریح کرد: تسلط همه نیروهای خدمات رسان در حوادث جاده ای در خصوص کمکهای اولیه می تواند کمک شایانی به کاهش تلفات حوادث جاده ای کند و در این راستا جمعیت هلال احمر آمادگی دارد آموزشهای لازم در این زمینه را به پرسنل و کارکنان دستگاههای خدمات رسان ارائه کند.

نظر شما