با آغاز بارش اولین برف

گردنه‌های پیچ‌بن و سپارده در الموت مسدود شدند

۱۴۰۰/۰۸/۱۷ - ۰۸:۳۳:۵۸
کد خبر: ۱۲۵۷۹۹۸
گردنه‌های پیچ‌بن و سپارده در الموت مسدود شدند
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الموت گفت: به منظور حفظ ایمنی تردد کنندگان و پیشگیری از حوادث در فصل زمستان و بارش ها گردنه‌های پیچ‌بن و سپارده توسط عوامل راهداری مسدود شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهدی رشوند در این باره اظهار کرد: محورهای پیچ‌بن به تنکابن و ویار-سپارده-رحیم‌آباد در منطقه الموت به دلیل شرایط خاص و ارتفاع زیاد هرسال به محض شروع بارش برف در آبان ماه توسط  راهداران مسدود  و در فصل بهار پس از پایان بارش ها بازگشایی می‌شوند.

وی اضافه کرد: گردنه پیچ بن با سه هزار و 300 متر و گردنه سپارده با 2 هزار و 800 متر ارتفاع از سطح دریا از مرتفع ترین گردنه‌های استان قزوین بوده و در فصل زمستان با  بارش برف و پدیده کولاک مواجه هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الموت به هموطنان توصیه کرد در سایر محورهای این منطقه نیز در زمان بارش برف و سرمای هوا از سفرهای غیر ضروری خودداری و در صورت ضرورت هم خودروی خود را به زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

گردنه پیچ بن با سه هزار و ۳۰۰ متر و گردنه سپارده با ۲ هزار و ۸۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا از مرتفع ترین گردنه های استان قزوین بوده و در فصل زمستان با  بارش برف و پدیده کولاک مواجه هستند.

 

نظر شما