مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین:

استفاده مناسب از ابزار هنر می تواند به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۰۹:۵۳:۵۷
کد خبر: ۱۲۵۸۵۱۲
استفاده مناسب از ابزار هنر می تواند به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: استفاده مناسب از ابزار هنر بویژه فیلم کوتاه می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسن آصفی روز سه شنبه در جلسه ای که در جمعیت هلال احمر قزوین برگزار شد در خصوص اهمیت جایگاه هنر در انتقال پیام بشردوستانه این جمعیت گفت: رسالت ما در مقابل جوانانی که آینده سازان هستند سنگین است و  امروز باید بببنیم آیا هنر بد داریم یا هنرمند بد، و کاری کنیم استفاده مناسبی از هنر صورت گیرد.

وی افزود: هنر که ذاتا بد نیست اما باید ببینیم علت اینکه از یک هنرمند استقبال چند میلیون نفری می شود چیست و نقش هنر را مورد بررسی پژوهشی قرار دهیم و بدانیم هنر جای کار زیادی دارد و در جامعه رخدادهایی هست که اگر به آن خوب فکر نکنیم و با آن برخورد مناسب و منطقی نداشته باشیم خطر آفرین می شود.

image_2021_11_9-10_28_36_941_ZW6

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: موضوع هنر آنقدر اهمیت دارد که راحت از کنارش نمی توان عبور کرد و اگر کسی بخوبی هنر موسیقی، تئاتر، نقاشی و فیلم را بشناسد براحتی جذب ابتذال نخواهد شد بلکه از آن برای رسیدن به اهداف متعالی بهره خواهد گرفت.

آصفی تصریح کرد: لازم است آسیب شناسی کنیم تا نسل های امروز دچار شکاف نسلی نشود و اگر نتوانیم مسایل را ترمیم کنیم دچار شکست و آسیب اجتماعی می شویم لذا وظیفه داریم از فروپاشی جامعه در بخشهای مختلف با ابزار هنر جلوگیری کنیم.

وی در خصوص برگزاری جشنواره ملی و منطقه ای فیلم دانش آموزی مدرسه اظهارداشت: امیدواریم این رویداد هنری بتواند در شناسایی استعدادهای جوانان و نوجوانان در رشته مستندسازی و فیلم کوتاه نقش آفرین باشد و ما نیز از این افراد هنرمند در انتقال پیام های بشر دوستانه هلال احمر بخوبی استفاده کنیم. 

نظر شما