فرمانده سپاه صاحب الامر استان قزوین:

رعایت اخلاق از سوی مردم و مسئولان موجب استحکام و قوام جامعه و اعتمادسازی می شود

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۱۳:۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۲۵۸۶۹۷
رعایت اخلاق از سوی مردم و مسئولان موجب استحکام و قوام جامعه و اعتمادسازی می شود
فرمانده سپاه صاحب الامر استان قزوین گفت: رعایت اخلاق مداری از سوی مردم و مسئولان موجب استحکام و قوام جامعه، آرامش معنوی، کاهش آسیب ها و اعتماد سازی عمومی می شود

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همایش مدیریت پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح روز سه شنبه با حضور فرماندهان نیروهای مسلح و مسئولان دستگاه قضایی و اجرایی استان در سپاه قزوین برگزار شد.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این همایش با اشاره به سخنان امیرالمومنین(ع) اظهارداشت: ریشه همه شرها و بدی ها این است که آموزشی برای ایجاد مهارت وجود نداشته لذا وظیفه داریم در این امر آگاهی و دانش لازم را کسب کنیم و آموزش ببینیم.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: تنها با اتکا به اخلاق می توان امیدوار بود که جرایم اجتماعی کاهش یافته و آرامش در جامعه برقرار شود.

وی اضافه کرد: همه ما به شهید سردار سلیمانی عشق و علاقه داریم و باید بدانیم این شهید مصداق واقعی یک الگوی اخلاق در جامعه است که این شهید بزرگوار انسانی بود که فرماندهی حوزه های متفاوت نظامی در جغرافیای متفاوت با ملیت های متفاوت را برعهده داشته و هر نوع خوبی که از این شهید والا مقام خلق و منتشر شد باید با جغرافیای عمل خود به آن بنگریم.

سردار آتانی یادآورشد: جغرافیای عمل ما فرماندهان به گستردگی جغرافیای فرماندهی حاج قاسم سلیمانی نیست و محدود تعریف شده اما در خصوصیت قاسم سلیمانی در سیطره معنوی شهید، اولین چیزی که نیروها و فرماندهان از این شهید ذکر می کنند، مولفه اخلاق است که این ویژگی می تواند به فرماندهان در رهبری سیطره معنوی بسیار کمک کند و تمام رفتار فرماندهان الگوی زیر مجموعه آنها باشد. 

وی با اشاره به اینکه در خصوص اخلاق مداری سردار سلیمانی مطالعه و پژوهش های را انجام داده یادآورشد: در زمینه سیطره معنوی شهید سلیمانی در داخل و خارج کشور مطالب فراوانی بیان شده که به استناد آنها می توان اذعان کرد که آداب نظامی، تعامل با سیاسیون، تعامل با مردم و آرمان های شهدا، بی نظیر بود چرا که شهید سلیمانی عامل به مبانی اخلاقی و دینی بود.

فرمانده سپاه صاحب الامر استان قزوین گفت: امروز، نقشی که قضات در جامعه ایفا می کنند، مانند نقش امیرالمومنین که مظهر عدل و امام عادل است محسوب می شود و اگر به پشتوانه قوانین جمهوری اسلامی با کسی برخورد می کنید باید طعم خوش عدالت را به مردم بچشانید و لازم است به اخلاق و سیره امیرالمومنین آراسته باشید. 

سپاه 22

سردار آتانی تصریح کرد: باید نظارت عمومی در جامعه رایج شود و بپذیریم که امر به معروف و نهی از منکر حقیقی را در سیطره عمل و تذکر عمومی را در حوزه عملکرد خود بپذیریم و بدانیم این امور نکته جدیدی نیست بلکه سالیان سال این موارد را در مکتب انسان های بزرگ آموخته ایم و امروز وقت عمل کردن به است. 

وی گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود فرموده اند که فریضه امر به معروف بایستی در  امور سازمانی عملی شود که اجرایی شدن آن به کاهش بسیاری از جرایم کمک می کند. 

آتانی افزود:  اگر مدیری و مسئولی خوب کار کرد باید گفته شود و امروز من در همین چند ماهی که در استان قزوین مشغول به فعالیت هستم و مشاهده کرده ام از حسن خلق و رفتار خوب استاندار قزوین تشکر می کنم که همه ما از این سلوک شایسته برخوردار شدیم و اگر همه خدا را ناظر بر اعمال خود بدانیم بسیاری از خطاها و اتفاقات بروز نمی کند. 

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: بی شک با رعایت اخلاق اسلامی و اجرای احکام اسلامی به راحتی می توانیم از حاکمیت جمهوری اسلامی پاسداری کرده و دل های مردم را به هم نزدیک کنیم.

وی اضافه کرد: موضوعی که این روزها تحت تاثیر فضای مجازی بسیار گریبانگیر جامعه شده، برنامه ریزی دشمن بر روی استحکام خانواده های ایرانی است تا به کیان و ارزشها و استحکام آن آسیب بزند.

سردار آتانی گفت: ما خانواده سپاه، ارتش، ناجا و خانواده بزرگتری داریم که ملت شریف ایران است و نیروهای مسلح برای پاسداشت از استحکام خانواده، همچنان  مقتدرانه و جان برکف ایستاده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز