رئیس کل دادگستری استان قزوین:

رعایت تقوای الهی موجب سعادت انسانها و کاهش مشکلات آنها می شود

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۱۵:۳۹:۲۳
کد خبر: ۱۲۵۸۸۰۲
رعایت تقوای الهی موجب سعادت انسانها و کاهش مشکلات آنها می شود
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: رعایت تقوای الهی و عمل به واجبات دینی می تواند موجب سعادت انسانها و کاهش مشکلات افراد در زندگی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین در همایش مدیریت پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح که روز سه شنبه در سپاه برگزار شد با اشاره به نقش تقوایی الهی در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه گفت: اگر تقوایی الهی در جامعه وجود داشته باشد، انسانها دچار مشکلات کمتری می شوند.

وی گفت: وقوع هر تخلف و جرمی در هر گروهی که دیده می شود بدون تردید ناشی از بی تقوایی و یا کم رنگ شدن اعتقادات دینی است و اگر شاهد نشر دروغ و نشر اکاذیب هستیم حتما باید ریشه آن را در کم تقوایی جستجو کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: اگر جامعه ای به فرامین الهی عمل کند به سمت سعادت رفته و جرم و خلاف در آن کاهش می یابد.

وی افزود: وجود تقوا و رعایت واجبات دینی و ترک محرمات در جامعه می تواند به کاهش آسیب های اجتماعی منجر شود و ترویج اخلاق و قانون فقط وظیفه دستگاه قضایی نیست بلکه همه باید در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی مشارکت کنند.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه با اشاره به اقدام اخیر سپاه پاسداران در برخورد با سارقان دریایی تصریح کرد: نیروهای مسلح ایران اسلامی در واقع دستور الهی را جامه عمل پوشاندند و به همین دلیل توفیق بزرگی را در عرصه بین المللی به دست آوردند و توانستند دروغ بودن قدرت پوشالی استکبار جهانی را اثبات کنند و در عمل ثابت شد که قدرت اصلی از ایمان است که انسان را در دنیا در تمام ابعاد زندگی موفق می کند.

وی اضافه کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم با اصلاح رفتارهای خود و رعایت اخلاق در همه شئون، رفتار افراد زیر مجموعه خود را نیز اصلاح کنیم تا به سمت تعالی برویم.

شعبانی گفت: سردار سلیمانی الگوی تمام عیار اخلاق برای تمام اقشار جامعه است که ویژگی ها و شخصیت این شهید والامقام از جمله ولایتمداری و دوری از پست ها و مقام های دنیوی می تواند الگوی دیگران باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز