مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین:

ثبت ازدواج در نیمه اول امسال در قزوین ۶ درصد افزایش یافت

۱۴۰۰/۰۸/۲۲ - ۱۰:۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۲۶۰۲۳۷
ثبت ازدواج در نیمه اول امسال در قزوین ۶ درصد افزایش یافت
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: با ثبت 4569 مورد ازدواج در مناطق شهری و روستایی در نیمه اول امسال شاهد افزایش 6 درصدی ازدواج در استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ صدیقه ربیعی در جلسه گروه کاری زنان و خانواده که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: از سال 1397 مطالعاتی در زمینه شناسایی مسائل و مشکلات حوزه زنان و خانواده در سطح استان صورت گرفته که در سال گذشته بازنگری مسائل در دستور کار اداره کل قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در نهایت چند موضوع به عنوان مسائل اولویت دار استان در حوزه زن و خانواده شناسایی شد که ازدواج و جمعیت با توجه به اهمیت بیشتر در ردیف این محور قرار گرفت.

بیدخام تصریح کرد: با همکاری دستگاههای اجرایی و بهره گیری از یافته های علمی طرح پژوهشی «آسیب شناسی سنین ازدواج و تأثیر آن بر روند رشد جمعیت، تلاش می کنیم امر ازدواج را در استان تسهیل کرده و ازدواج پایدار را برای جوانان رقم بزنیم.

وی گفت: بر اساس مسائل شناسایی شده استان در حوزه زنان و خانواده و همچنین با عنایت به اهمیت این مسائل علی رغم محدودیت اعتبارات در حوزه پژوهش، خوشبختانه دو  عنوان پژوهش با نگاه مثبت و مساعد شورای آموزش و پژوهش، فناوری و نوآوری به حوزه زنان و خانواده اختصاص یافت و در نهایت طرح پژوهشی آسیب شناسی سنین ازدواج و تأثیر آن بر روند رشد جمعیت استان از اواخر سال 1399 لغایت مهرماه 1400  انجام شد که امیدوارم یافته ها و پیشنهادات علمی این پژوهش از سوی دستگاههای متولی در موضوع ازدواج و جمعیت مورد توجه قرار گیرد.   

ربیعی تصریح کرد: در کنار عوامل و فاکتورهای اجتماعی، عوامل مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مؤثر بر ازدواج، با موضوعی تحت عنوان جامعه جهانی مواجه هستیم که امروزه تأثیر زیادی را در نگرش 

جوانان به موضوع ازدواج و فرزندآوری برجای گذاشته  و این موضوع بسیار مهم است که باید قبل از تغییر نگرش و اثرگذاری بر فرهنگ به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه به آمار ازدواج در شش ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: بررسی یک ساله نشان می دهد آمار ازدواج با افزایش  6 درصدی مواجه شده است.

بیدخام اظهارداشت: در نیمه اول سال گذشته 4 هزار و 40 مورد ازدواج در مناطق شهری و 264 مورد در مناطق روستایی به ثبت رسید که امسال در مناطق شهری 4216 مورد و در مناطق روستایی 353 مورد ازدواج ثبت شده است که شاهد افزایش 265 موردی ازدواج در استان بوده ایم.

وی بیان کرد: این روند رو به رشد واقعه ازدواج در استان با توجه به شرایط حاکم بر جامعه به لحاظ بحران کرونا قابل تأمل است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین اظهارداشت: امیدواریم با همکاری دستگاههای اجرایی بتوانیم با بهره گیری از یافته های علمی و پژوهشی حاضر، امر ازدواج را در استان تسهیل کرده و ازدواج پایدار را برای جوانان رقم بزنیم.

نظر شما