معاون عمرانی استانداری قزوین:

تامین زیرساخت تعاونی های مسکن استان ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد/ جانمایی تعاونی های مسکن مناسب نیست

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۰:۴۳:۳۵
کد خبر: ۱۲۶۰۷۷۲
تامین زیرساخت تعاونی های مسکن استان ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد/ جانمایی تعاونی های مسکن مناسب نیست
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: تامین 30 هزار میلیارد تومان هزینه زیرساخت های تعاونی های مسکن در استان به مصوبه ملی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  علی فرخزاد در خصوص چالش های تعاونی های مسکن گفت: بیش از ۴۲ تعاونی مسکن از نهادهای مختلف وجود دارد که به صورت پراکنده و خارج از بافت و توسعه شهری جانمایی شده اند و این امر در خدمات رسانی و تامین زیرساخت ها مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: در طرح جدید مسکن که دولت برنامه ریزی کرده امکان دارد مشکل برخی از این تعاونی ها حل شود و اعضای این تعاونی ها بتوانند به ساخت مسکن اقدام کنند.

معاون عمرانی استانداری قزوین با اشاره به مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی گفت: ساخت شهرک ها و شهرهای جدید در حیطه عملکرد استانی نیست بلکه شورای عالی معماری و شهرسازی و برنامه ریزی و توسعه در خصوص مصوبات استانی تصمیم گیری می کنند.

فرخزاد در ادامه تاکید کرد: از شهروندان انتظار داریم برای خرید و فروش و سرمایه گذاری در تعاونی های مسکن از افراد کارشناس و منابع معتبر کسب اطلاعات کنند.

وی اظهارداشت: برخی از بنگاه های املاک برای بازار گرمی و خرید و فروش زمین های کشاورزی شایع می کنند مدیران هم در این منطقه زمین خریداری کرده در حالیکه کذب است و صحت ندارد و تنها بازار گرمی ایجاد کرده اند تا مردم با اعتماد بیشتری برای خرید زمین اقدام کنند.

فرخزاد افزود: اگر با استفاده از نقشه هوایی این شهرک ها جانمایی شوند متوجه خواهید شد که بر اساس قانون امکان خدمات رسانی به دلیل خارج از بافت و حریم بودن وجود ندارد در حالی که خدمات رسانی به 42 تعاونی بیش از 30 هزار میلیارد تومان برای زیر ساخت، آب، برق، فاضلاب، مدارس، مساجد، فضای شهری نیاز دارد که اصولا در توان استان نیست بلکه به مصوبه ملی برای تامین بودجه نیاز دارد.

وی گفت: برخی از زمین های واگذار شده کاربری کشاورزی دارند و برای ساخت مسکن نیاز به تغییر کاربری و مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی و سایر نهادهای قانونی دارند و هر اقدامی که خلاف قانون باشد به نتیجه نخواهد رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز