رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی قزوین:

تعطیلی کسب و کارها در دوران کرونا موجب افزایش استفاده از فضای مجازی شده است

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۱۷:۳۸:۱۷
کد خبر: ۱۲۶۱۶۰۱
تعطیلی کسب و کارها در دوران کرونا موجب افزایش استفاده از فضای مجازی شده است
رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی استان قزوین گفت: تعطیلی کسب و کارها در ایام کرونا موجب گسترش استفاده از فضای مجازی بویژه در میان اصناف و فعالان اقتصادی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سرهنگ رضا اسماعیل پور در اولین نشست کارگروه پیشگیری از جرایم فضای مجازی که روز دوشنبه در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد اظهارداشت: شبکه های اجتماعی از پدیده های شاخصی است که قابلیت های زیادی دارد که در کنار فرصت ها و ظرفیت ها ، پیامدهایی هم دارد که باید به آن توجه کنیم.

وی افزود: مخاطرات و تهدیدهای فضای مجازی شاید برای خانواده ها بیشترین چالش را ایجاد کرده اما به دلیل قابلیت های فراوانی که دارد نمی توان آن را نادیده گرفت بلکه باید با یک سری اقدامات پیشگیرانه از این فضا استفاده مطلوب و کم هزینه ای داشته باشیم.

سرهنگ اسماعیل پور تصریح کرد: گسترش استفاده از فضای مجازی علل گوناگونی دارد اما شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها موجب شد اقبال  گروهها مختلف و کسبه نیز از آن بیشتر شود.

5555

رئیس پلیس نظارت بر  اماکن عمومی نیروی انتظامی استان قزوین یادآورشد: بیشتر افرادی که مجوز کسب و کار دارند در کنار اقدام حقیقی خود در فعالیت مجازی هم فعال هستند اما تعداد کمی هم به صورت غیر قانونی در فضای مجازی هستند که استفاده از تصاویر نامتعارف در برخی فروشگاههای پوشاک و آرایشگری ها دیده شده که بایستی با آن برخورد کنیم.

سرهنگ اسماعیل پور تصریح کرد: برای فعالیت اینترنت گاهی بستر بومی مناسبی نداریم لذا متخلفان از بستر غیربومی بهره می گیرند و مسائل شرعی نیز در آن رعایت نمی شود.

وی اظهارداشت: به نظر می رسد به دلیل داشتن خلاء قانونی شاهد افزایش تهدید فضای مجازی هستیم که نمایندگان می توانند در اصلاح قوانین اقدام کنند.

image_2021_11_15-16_1_55_420_7FT

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی استان قزوین بیان کرد: ضعف در سیاست گذاری ها موجب شده دنبال محدودیت و مقابله قهری باشیم که در بسیاری از مواقع جواب نمی دهد زیرا روش های نوین مانند استفاده از فیلتر شکن این محدودیت ها را خنثی می کند لذا بهتر است در کنار فرهنگ سازی از شیوه های علمی بهتری استفاده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز