مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان:

برگزاری دوره های مهارتی برای ارتقای مهارت مشاوران روانشناسی در ایام سال تداوم خواهد یافت

۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۱۴:۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۲۶۲۰۱۱
برگزاری دوره های مهارتی برای ارتقای مهارت مشاوران روانشناسی در ایام سال تداوم خواهد یافت
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش گفت: برگزاری دوره های مهارتی با استفاده از اساتید شاخص برای ارتقای مهارت مشاوران روانشناسی در ایام سال تداوم خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دوره های ملی دانش افزایی مدیران، روان شناسان و مشاوران مراکز مشاوره ازدواج که از وزارت ورزش مجوز دریافت کرده اند روز سه شنبه نیز با حضور  اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و علی لطفی معاون امور جوانان در تالار ایرانیان قزوین آغاز شد.

اعظم کریمی در حاشیه این دوره آموزشی در گفتگو با خبرگزاری برنا اظهارداشت: این دوره ها  و نشست های تخصصی ویژه مدیران مرکز تخصصی مشاوره و خانواده و روانشناسان است که بصورت ملی توسط وزارت ورزش و جوانان آغاز شده و  این بار هم در قزوین بصورت حضوری و مجازی برگزار شده است.

وی بیان کرد: بیش از 150 نفر از مشاوران و روان شناسان سراسر کشور از مباحث مطرح شده در این کارگاه استفاده می کنند و امیدواریم مسائل مطرح شده در ارتقای مهارت مشاوران موثر باشد.

122

کریمی تصریح کرد: ویژگی متمایز این دوره نسبت به دوره های قبل، افزوده شدن مباحث مهارتی مانند فن بیان و ارتباط موثر است که داشتن این مهارت می تواند در برقراری ارتباط بیان مشاور و مراجعین مفید واقع شود که بر اساس نیازسنجی انجام شده از طریق خود مشاوران و روانشناسان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری دوره های دانش افزایی بتدریج  به سمت دوره های  مهارتی برویم و در کنار مباحث نظری از اساتید بنام این حوزه استفاده می کنیم.

کریمی اظهارداشت: اعتقاد داریم افزایش مهارت هایی مانند تولید محتوی در فضای مجازی، حضور موثر روانشناسان تحصیل کرده دارای مجوز و مورد تایید در  بستر فضای مجازی و تولید محتوی از نیازهای جامعه امروز است که می توانیم به این موارد کمک کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش گفت: یکی از تلاش های ما این بوده که این دوره ها بصورت تعاملی برگزار شود و امکان مشارکت همه شرکت کنندگان در این دوره ها وجود دارد.

125

وی یادآورشد:  این دوره به صورت تعاملی برگزار شده و خوشبختانه بازتاب خوبی داشته و امروز هم به با حضور دکتر سروش در خصوص فن بیان و مهارت ارتباط با مراجعان سخنرانی دارند.

کریمی اضافه کرد: در این دوره با توجه به اینکه مراکز مشاوره ما علاوه بر حوزه ازدواج در حوزه خانواده  هم فعالیت می کنند تمرکز مباحث در موضوع فرزندپروری است که این ویژگی به عنوان مهارتی که خانواده ها و زوج های جوان باید داشته باشند مورد توجه بوده تا فرزندآوری و فرزندپروری جدی گرفته شود.

وی گفت: این دوره ها در 12 استان برگزار شده و در طول سال تداوم خواهد داشت و قزوین با ظرفیت هایی که داشت متقاضی میزبانی این دوره بو.د که بخوبی آن را برگزار کرد که جاید تشکر دارد.

4444

کریمی اظهارداشت: در دوره های ملی هم از ظرفیت اساتید ملی و هم استانی استفاده می کنیم.

این کارگاه آموزشی امروز نیز با سخنرانی رقیه نیرومند با محور نقش آموزش های عاطفی در تحول فرهنگی جامعه و محمد حسین سروش با موضوع فن بیان و ارتباط موثر  برگزار شد.

مراسم اختتامیه این دوره عصر امروز در قزوین برگزار می شود.

 

نظر شما