مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

مدارس ابتدایی و متوسطه اول استان قزوین بازگشایی شد

۱۴۰۰/۰۹/۰۱ - ۰۷:۴۱:۱۴
کد خبر: ۱۲۶۴۳۳۱
مدارس ابتدایی و متوسطه اول استان قزوین بازگشایی شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از بازگشایی مدارس دوره ابتدایی و دوره متوسطه اول استان از امروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسنعلی اصغری با اشاره به بازگشایی مدارس از امروز اول آذر ماه اظهار کرد: مدارس دوره ابتدایی و دوره متوسطه اول سطح استان از امروز بازگشایی و کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می شود.

وی افزود: مدارس همه مقاطع تحصیلی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خواهند داشت؛ از این رو فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مناسب باید در کلاس‌های درس وجود داشته باشد.

اصغری در مورد شیوه برگزاری کلاس‌های درس گفت: همواره بر این نکته تاکید داریم که ارتباط دانش‌آموزان با معلمان آنان بیشتر باشد؛ اما مهمترین اصل برای ما رعایت مسائل بهداشتی و ایجاد فضایی ایمن و آرام بوده و رویکرد ما برای بازگشایی مدارس به صورت تدریجی و اقتضائی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: میزان ساعات و تعداد روزهای حاضر در کلاس‌های درس متناسب با آمار دانش‌آموزان است؛ به عبارتی ما وظیفه داریم شرایط را برای حضور دانش‌آموزان در مدارس فراهم کنیم ضمن اینکه اولیا هم وظیفه دارند فرزندان خود را به مدارس بفرستند تا از آموزش‌های حضوری بهره‌مند شوند بنابراین تاکید ما بر حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس است.

وی ابراز کرد: آموزش‌های ارائه شده به دانش‌آموزان به شکل ترکیبی و به صورت حضوری و مجازی خواهد بود؛ چون ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه کوتاه‌تر و تعداد آنها هم کمتر شده؛ لذا تاکید ما به همکاران استفاده از روش تدریس معکوس است.

اصغری اضافه کرد: نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی توسط کمیته بهداشت مدارس، معاونت تربیت بدنی و پرورشی ادارات مناطق؛ همچنین معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان و واحد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان هم به صورت جدی انجام می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: تاکنون حدود ۹۵درصد دانش‌آموزان قزوینی دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و حدود ۵۰ درصد هم دوز دوم را تزریق کردند و امیدواریم دیگر دانش‌آموزان هم اقدام به واکسیناسیون کنند تا با اطمینان خاطر بیشتری حضور در کلاس‌های درس را داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز