استاندار قزوین: بالا بودن آمار اعتیاد گروههای سنی پایین در استان نگران کننده است

۱۴۰۰/۰۹/۰۲ - ۱۲:۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۲۶۵۰۱۶
استاندار قزوین: بالا بودن آمار اعتیاد گروههای سنی پایین در استان نگران کننده است
استاندار قزوین گفت: افزایش آمار اعتیاد نوجوان و جوانان و گروههای سنی پایین در استان قزوین نگران کننده است و باید برای آن تدبیر شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر استان که روز سه شنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: اعتیاد از پدیده های پیچیده و خطرناکی است که می تواند بنیان خانواده را نشانه گرفته و هزینه های سنگینی به نظام تحمیل کند لذا مبارزه با آن بایشستی جدی گرفته شود.

وی افزود: با همه اقدامات انجام شده متاسفانه بالا بودن آمار اعتیاد در استان در میان گروه های سنی پایین جامعه بسیار نگران کننده است.

اتعلایی بیان کرد: شیوع مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان و دانش آموزان روند افزایشی داشته که نشان می دهد در نحوه مبارزه نواقصی داریم که بایستی برطرف شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم همگانی و بهره گیری از همه ظرفیت‌هاست و باید در این زمینه با قاطعیت و جدیت بیشتری ورود کنیم تا به اهداف تعیین شده دست یابیم.

ثثثثثث

وی بیان کرد: تا زمانی که در عمل شاهد روند کاهشی اعتیاد نباشیم موفق نبوده ایم و کسب رتبه های برتر برای ما زیاد اهمیتی ندارد.

اعلایی یادآورشد: اعتیاد پیامدهای اجتماعی و آسیب های زیادی دارد و ما باید گروههای آسیب پذیر بویژه نوجوانان و جوانان را که در معرض تهدید جدی آن هستند را مورد توجه قرار دهیم و برای آنها برنامه مدونی داشته باشیم.

استاندار قزوین افزود: برای اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد و مصرف سوء مواد مخدر نیازمند آموزش، آگاه ‌سازی و حساس کردن جامعه هستیم و نتیجه بخش بودن برنامه ها به روشهای ما و نیز نوع استفاده از رسانه ها بستگی دارد.

23456

اعلایی گفت: بررسی ها نشان می دهد اعتیاد در استان قزوین روند افزایش داشته و ما بایستی جدی تر عمل کنیم و برخورد با معتادان متجاهر را که بیشتر سرقت های خرد توسط آنها انجام می شود را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز