نداشتن کمپ ماده ۱۶ برای نگهداری معتادان از چالش های جدی استان قزوین است

۱۴۰۰/۰۹/۰۲ - ۱۳:۲۷:۲۶
کد خبر: ۱۲۶۵۱۰۵
نداشتن کمپ ماده ۱۶ برای نگهداری معتادان از چالش های جدی استان قزوین است
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: نداشتن کمپ ماده 16 برای نگهداری و درمان معتادان از مهمترین چالش ها و مشکلات استان در مبارزه با پدیده اعتیاد است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی رحمانی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که روز سه شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: با اقدامات موثر و پیگیرانه در استان توانستیم در سال گذشته و امسال رتبه اول در ارزیابی عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر را کسب کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای مهم در این ستاد تامین اشتغال برای معتادان بهبود یافته است که در این راستا در سال گذشته برای 8 درصد زندانیان شغل ایجاد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین تصریح کرد: امسال خوشبختانه توانستیم زمینه اشتغال 50 درصدی زندانیان را مهیا کنیم که این کار می تواند به بازگشت بهبود یافتگان به خانواده و جامعه کمک کند.

رحمانی 3

رحمانی یادآورشد: متاسفانه در سال گذشته 122 نفر از معتادان متجاهر جان باختند که در سال جاری آمار فوتی های اعتیاد به 80 نفر رسیده است.

وی گفت: در سراسر کشور تعداد 2500 نفر از معتادان بر اثر ابتلا به این پدیده جان باختند و بایستی اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی تداوم یابد تا  این آسیب ها کمتر شود.

رحمانی اضافه کرد:  در اجرای طرح یاریگران در استان قزوین تعداد 504 مدرسه هماهنگ شده و 36 هزار دانش آموز تحت پوشش برنامه های تدارک دیده شده قرار گرفتند و این طرح امسال نیز با جدیت ادامه دارد.

کشف 3800 کیلو مواد مخدر در استان قزوین

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین یادآورشد: در سال جاری با اقدامات موثر پلیس بیش از 3800 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده و روند مبارزه با قاچاقچیان با قاطعیت ادامه دارد.

رحمانی گفت: تاکنون 45 دستگاه خودرو برای انجام ماموریت های پیشگیرانه و مبارزه با سوداگران مرگ به نیروی انتطامی استان قزوین تحویل داده شده و بزودی دو دستگاه خودروی دیگر تحویل خواهد شد تا اقدامات پلیس شدت یابد.

رحمانی 2

وی اظهارداشت: در استان قزوین تعداد 120 مرکز MNT دولتی، تعدداد 15 کمپ ماده 15، دو مورد شلتر برای درمان سوء مصرف مواد مخدر فعالیت می کنند اما متاسفانه کمپ ماده 16 نداریم و با چالش جدی مواجه هستیم.

رحمانی اضافه کرد: معتادان متجاهر در قالب تبصره 2 ماده 16 بایستی ساماندهی شوند که در این راستا امسال بیش از یک هزار نفر ساماندهی شده اند و این روند ادامه خواهد داشت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین تصریح کرد: در سال گذشته 600 میلیون تومان از ستاد کشوری دریافت شد و امسال یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار دریافت شده تا در برنامه های پیشگیرانه هزینه شود.

رحمانی گفت: تا پایان سال برای تحقق برنامه های پیشگیرانه در مبارزه با اعتیاد بیش از 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم شهرداری ها و استانداری برای تامین آن همکاری لازم را صورت دهند.

وی اظهارداشت: در سال گذشته از سوی شهرداری قزوین 360 میلیون تومان به ستاد کمک شد ولی امسال اعتباری تزریق نشده تا مکارها را با سرعت عملیاتی کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر یک میلیارد و 700 میلیون تومان کسری اعتباری داریم که امیدواریم با تاکید استاندار محترم برای تامین آن اقدام شود.

رحمانی 1

وی اظهارداشت: در استان قزوین 46 سمن فعال داریم که از سوی بهزریستی، اداره ورزش و استانداری مجوز دریافت کرده اند که با کمک آنها در 13 کمپ برنامه های فرهنگی اجرا شده است.

رحمانی یادآورشد: با اجرای طرح کرامت با کمک سپاه در همه شهرستانها به صورت محله محوری اقدامات موثری برای کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد در محلات انجام شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز