تقویت سلامت اجتماعی موجب افزایش نشاط جامعه می شود

۱۴۰۰/۰۹/۰۸ - ۱۱:۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۲۶۷۴۵۵
تقویت سلامت اجتماعی موجب افزایش نشاط جامعه می شود
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: با مهارت افزایی و تقویت سلامت اجتماعی می توانیم به افزایش نشاط و شادابی جامعه کمک کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی لطفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در ساختمان امور جوانان برگزار شد در خصوص مهارت افزایی جوانان برای کاهش آسیب های اظهارداشت: دانش افزایی در حوزه سلامت اجتماعی در شرایط کنونی کشور بویژه دوران کرونا و پسا کرونا اهمیت دو چندان دارد و در این راستا شبکه ملی سلامت  اجتماعی در کنار شبکه های دیگر تلاش می کند در این عرصه موفق باشد.

لطفی تصریح کرد: دبیرخانه سلامت اجتماعی کشور پس از برگزاری انتخابات در قزوین تعیین شد و مسئولیت اداره آن توسط یکی از سمن های شاخص و موفق استان« مجمع مدیران موفق فردا» انجام می شود.

وی اضافه کرد: امروزه سلامت اجتماعی در کنار سایر ابعاد سلامت از جمله ابعاد جسمی و روانی بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد و جامعه به شرایطی برسد که ظرفیت پذیرش آموزش های مربوط به سلامت را داشته باشد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین یادآورشد: اگر سلامت جامعه محقق شود شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود و در این زمینه نقش سمن ها به عنوان سازمانهای مردم نهاد برجسته و کلیدی است.

image_2021_11_29-12_11_39_424_27q

وی بیان کرد: سمن ها در زمینه مهارت افزایی جامعه و ارتقای سطح آن می توانند موثر باشند و اگر بتوانیم سلامت تک تک افراد جامعه را محقق کنیم از مشکلات کاسته خواهد شد.

لطفی اضافه کرد: یکی از وظایف امور جوانان اداره کل ورزش استان قزوین ورود به آموزش خانواده ها برای ارتقای مهارت در موضوعات مهمی چون کنترل خشم، خودشکوفایی، تقویت عزت نفس، مشارکت در کارهاست و اگر بتوانیم با کارگاههای آموزشی و مشاوره های تخصصی به سلامت اجتماعی کمک کنیم از فرار مغزها، مهاجرت به خارج، طلاق، اعتیاد و آسیب های دیگر پیشگیری می شود.

فعالیت 45 سمن در عرصه جوانان 

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین اظهارداشت: آموزش سربازان با مهارتهای زندگی تحت عنوان« طرح سرباز مهارت» کارگاههای پیش از ازدواج برای زوج های جوان از اقدامات خوبی است که برگزار شده و دستاوردهای ارزشمندی داشته است.

وی گفت: در کنار سلامت جسمی و روانی اگر بتوانیم سلامت اجتماعی را نیز مورد توجه قرار دهیم  شاهد افزایش نشاط اجتماعی خواهیم بود و این هدف را در برنامه های خود دنبال می کنیم.

لطفی افزود: در حال حاضر 73 سمن در استان از اداره ورزش مجوز فعالیت گرفته اند که 45 سمن فعال هستند که حدود 5 سمن به صورت تخصصی در عرصه ورزش و جوانان فعالیت می کنند که از ظرفیت آنها در شبکه اجتماعی سلامت هم استفاده می کنیم.

image_2021_11_29-11_36_42_242_gNG

وی اظهارداشت: خوشبختانه سمن های موفقی در استان وجود دارند که « مجمع مدیران موفق فردا» از سمن های شاخص کشوری است که توانسته توانمندی های خود را در برگزاری کارگاههای آموزشی نشان دهد و اولین کارگاه ملی شبکه سلامت اجتماعی نیز توسط این سازمان مردم نهاد برگزار خواهد شد.

 اولین کارگاه شبکه ملی سلامت اجتماعی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور از فردا به مدت سه روز در قزوین برگزار می شود.

انتهای پیام

 

نظر شما