۹ هزار داوطلب امدادگر در استان قزوین فعالیت می کنند

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۱۵:۲۲:۳۱
کد خبر: ۱۲۷۰۰۷۰
۹ هزار داوطلب امدادگر در استان قزوین فعالیت می کنند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: 9 هزار داوطلب امدادگر در استان با فعالیت های بشردوستانه به صورت مستمر به مردم خدمت می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسن آصفی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان به مناسبت روز داوطلب اظهارداشت: مهم ‌ترین رسالت هلال‌احمر که در اساسنامه این جمعیت نیز مشخص شده و در بخش اول اهداف چهارگانه نیز آمده، تسکین آلام بشری، تامین احترام  انسان‌ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و تلاش در جهت برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت‌هاست.

وی تصریح کرد: در اساسنامه جمعیت هلال‌احمر تعداد 9 وظیفه تعریف شده که چهار وظیفه در بخش امداد و نجات، حوادث و سوانح است و به نوعی در این جمعیت بیشترین وقت را صرف این موضوع کرده‌ایم و در کنار این مورد، خدمات توانبخشی و امور جوانان و نظایر آن هم نزدیک به هفتاد سال سابقه قعالیت دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: استفاده از خدمات داوطلبان و بسیج توان توانمندان برای کمک به نیازمندان رویکردی محوری درخصوص رسیدن به رسالت اصلی جمعیت است.

image_2021_12_5-16_12_18_554_Hf1

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در خصوص سازو کار جمعیت برای تحقق رسالت اصلی خود گفت: بسط شبکه های داوطلبی، تمرکز بر جوانان آموزش دیده و توانمند شده، آموزش همه اقشار جامعه به گونه ای که  بتوانیم علم و تجربه را با هم همراه کنیم تا خروجی موثرتری داشته باشیم از مهمترین سازو کارهاست و برای رسیدن به این امر مهم در کنار استفاده از تجربیات در خانه های هلال و مرکز آموزش علمی - کاربردی هلال احمر راه و روش علمی رسیدن به اهداف سازمانی دنبال می شود.

فعالیت 9 هزار داوطلب هلال احمر در استان قزوین

آصفی تصریح کرد: در استان قزوین حدود 30 هزار عضو جوان، 12 هزار داوطلب و 4 هزار امدادگر شناسایی شده اند که به طور فعال تعداد 9 هزار عضو مستمر داریم که داوطلبانه خدمت می کنند.

وی بیان کرد: داوطلبان امدادگر با حضور در سوانح در نجات جان مصدومان و حادثه دیدگان تلاش می کنند که در این راستا زمان حضور در وقایع از 7 دقیقه و 40 ثانیه به 6 دقیقه و 30 ثانیه رسیده که این سرعت عمل به کاهش آسیب ها کمک کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اضافه کرد: امسال 7 پایگاه جدید امدادی هلال احمر در جاده ها راه اندازی شده و در حال حاضر  16 پایگاه جاده ای، یک پایگاه کوهستان، یک پایگاه امداد هوایی و 4 کانکس در استان مستقر شده و خدمات امدادی را به مردم ارائه می کنند.

آصفی گفت: افزایش پایگاههای امدادی، فعالیت مستمر داوطلبان، آموزش های تخصصی و تجهیز پایگاهها به تسریع در امدادرسانی منجر شده و زمان حضور در سوانح را نیز یک دقیقه کاهش داده است.

1397080311120540215736764

محمدرضا دادرس امدادگر نمونه کشوری شد

وی اضافه کرد: خوشبختانه نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر استان در زمره نیروهای توانمند و شاخص کشوری هستند و امسال آقای محمدرضا  دادرس با داشتن ویژگی های شاخص توانست به عنوان داوطلب نمونه کشوری برگزیده شود که افتخاری برای این جمعیت محسوب می شود.

آصفی با اشاره به مهمترین برنامه های جمعیت هلال احمر استان در نیمه دوم امسال اظهارداشت: تکمیل پایگاه امدادی انجیلاق از مهمترین اولویت های ما در سال جاری است و تلاش می کنیم با کمک جمعیت هلال احمر کشور و تامین اعتبارات لازم آن را تکمیل کنیم.

وی گفت: قرار بود با اختصاص اعتبارات جهانی ساخت این مرکز بزرگ امدادی تسریع شود که به دلیل تحریم ها نتوانستیم از کمک های صلیب سرخ جهانی برخوردار شویم اما تکمیل آن حدود 80 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین یادآورشد: همچنین اجرای یک طرح اقتصادی با کمک بخش خصوصی در شهرستان تاکستان از دیگر اولویت هاست که در این راستا 6 هزار متر زمین متعلق به هلال احمر آماده واگذاری به بخش خصوصی برای ساخت مجتمع ورزشی، درمانی، تفریحی، اداری و تجاری است که در صورت دریافت مصوبه آن از شورای عالی جمعیت هلال احمر می توانیم مقدمات اجرای یک طرح بزرگ اقتصادی در تاکستان و برخورداری مردم این شهر را از خدمات مختلف مهیا کنیم.

image_2021_12_5-16_12_18_238_KnA

آصفی اضافه کرد: در راستای تحقق رهنمود مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب و پیشگیری از آسیب های اجتماعی چند طرح را اجرا خواهیم کرد که این کار به مشارکت جوانان نیاز دارد.

وی اظهارداشت: طرح نگاه آگاه و راه اندازی کارگاههای مهارت آموزی ، ماهنوش، هلال محله و سفیران بشر دوستی از کارهای جدیدی است که در  محلات اجرا شده و ضمن آگاهی بخشی به کاهش آسیب های اجتماعی در محلات کمک خواهد کرد.

آبرسانی به روستاهای محروم سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهارداشت: اجرای «طرح نذر آب» از کارهای ارزشمندی است که از سه سال گذشته توسط جمعیت هلال احمر استان قزوین و کمک خیرین آغاز شده و در اولین گام توانستیم 5 روستا در شهرستان هامون در استان سیستان و بلوچستان را  آبرسانی کنیم.

وی بیان کرد: به دلیل استقبال مردم مناطق محروم از طرح نذر آب امسال نیز این طرح با کمک خیرین در 27 روستای شهرستان «درمیان» در مناطق مرزی اجرا شده است.

آصفی تصریح کرد: این طرح آبرسانی با دو میلیارد تومان مشارکت خیرین و 2 میلیارد تومان توسط فرمانداری »درمیان» عملیاتی شده و موجب رضایت مندی مردم منطقه خواهد شد.

وی اظهارامیدواری کرد طرح نذر آب در 27 روستای محروم استان سیستان و بلوچستان با مشارکت جمعیت هلال احمر استان قزوین به عنوان استان  معین در حال اجراست.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز