انهدام باند سه نفره اسکیمینگ در شهرستان البرز

۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۰۷:۳۱:۵۹
کد خبر: ۱۲۷۰۶۹۵
انهدام باند سه نفره اسکیمینگ در شهرستان البرز
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان البرز از شناسایی و دستگیری باند اسکیمینگ با کلاهبرداری 5 میلیارد ریالی دراین شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سرهنگ جواد مهرعلیان در این باره اظهار کرد: در پی دریافت چند فقره شکایت مردمی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی، پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا شهرستان البرز قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکیان پرونده و بررسی های فنی انجام گرفته بر روی حساب ها و همچنین نوع برداشت ها، مشخص گردید متهمان با روش اسکیمینگ و با دستگاه اسکیمر ضمن کپی برداری از کارت عابر قربانیان با مراجعه به چندین واحد صنفی صرافی ، طلا فروشی و همچنین از طریق دستگاه ATM با هویت جعلی نسبت به خرید و برداشت از حساب شاکیان به مبلغ 5 میلیارد ریال اقدام کرده اند.

جانشین فرمانده انتظامی البرز افزود: در اقدامات اولیه و مراجعه شاکیان مشابه دیگر ، ماموران پلیس فتا را بر آن داشت تا با جدیت بیشتری روند کار را پیگیری کنند که نهایتاً با هماهنگی قضایی پرونده بصورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گیرد .

سرهنگ مهرعلیان بیان کرد: تیم پلیس فتا پس از انجام تحقیقات تکمیلی موفق به شناسایی متهمان این پرونده در مهرگان شهرستان البرز  شدند که پس از هماهنگی قضایی نسبت به دستگیری متهمان که 2 مرد به همراه یک زن بود اقدام کردند.

وی با بیان اینکه  از متهمان دستگیر شده تجهیزات اسکیمینگ ، تجهیزات چاپ کارتهای بانکی، کیس، گوشی تلفن همراه کشف شده است ،افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان البرز خطاب به شهروندان توصیه کرد: حتی الامکان هنگام خرید از فروشندگان سیار ، از کارت عابربانک استفاده نکنید و به هیچ وجه رمز کارت خود را به فروشنده اعلام نکرده و حتما خودتان وارد کنید و همچنین دقت کنید دستگاه کارت خوان چسب خورده ، شکسته و یا قطعه ای اضافه نداشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما