استاندار قزوین: دانشجویان در شناسایی روزنه های فساد و پاسخگو کردن مدیران نقش آفرین باشند

۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۱۰:۵۴:۱۸
کد خبر: ۱۲۷۰۸۳۰
استاندار قزوین: دانشجویان در شناسایی روزنه های فساد و پاسخگو کردن مدیران نقش آفرین باشند
استاندار قزوین گفت: دانشجویان به عنوان افراد نخبه و آگاه می توانند ضمن پاسخگو کردن مدیران، در شناسایی روزنه های فساد و مقابله با آن در جامعه به مدیران کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد مهدی اعلایی روز سه شنبه به مناسبت روز دانشجو در نشست با نمایندگان تشکل های دانشجویی استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: دانشجویان باید از مسئولان مطالبه گری کنند و با شناسایی و طرح مشکلات و چالش ها به نوعی کمک مدیران باشند.

وی بیان کرد: دانشجویان به عنوان افراد مطلع و آگاه و پرسشگر می توانند تهدیدات و روزنه های فساد را شناسایی و اطلاع رسانی کنند تا از بروز آسیب جلوگیری شود.

اعلایی تصریح کرد: در فضای جدید سیاسی کشور دانشجویان می توانند به صورت مسئله محوری به حل مشکلات کمک کنند و ما از این ظرفیت باید بیشتر بهره ببریم.

استاندار قزوین با ابراز نگرانی از بروز فساد در عرصه های مختلف اظهارداشت: آمارها نشان می دهد حدود یک هزار نفر از اعضای شوراهای شهری در دوره قبل به دلیل تخلف و مشکلات اقتصادی دستگیر و زندانی شدند که این نقطه حادثه خیز برای فساد است که فعالان دانشجویی می توانند در این زمینه حساس باشند و برای اعلام هشدار و اطلاع رسانی اقدام کنند.

وی گفت:  مقام معظم رهبری در این زمینه تعبیر آتش به اختیار را مطرح کردند که این موضوع می تواند با رویکرد عقلانیت مورد توجه تشکل های دانشجویی قرار گیرد لذا از دانشجویان و تشکل های دانشجویی انتظار می رود برای مبارزه با فساد وارد میدان شوند.

استاندار قزوین بیان کرد: شهید بهشتی، دانشجو را به موذن تعبیر کرده بود که اگر خواب بماند نماز جامعه قضا می شود بنابراین حس و روحیه دانشجویی باید در جامعه نهادینه شود تا بتوانیم تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

دانشجو

وی اضافه کرد: اراده دولت بر مبارزه با فساد است و از تشکل ها انتظار داریم هر جا با فسادی روبرو شدند با عقلانیت و به دور از برخورد احساسی فریاد بزنند و برای مقابله با فساد تلاش کنند.

استاندار قزوین با اشاره به اهمیت مطالبات دانشجویی اظهارداشت: این مطالبات نباید به امور کلیشه ای و کم اهمیت سوق داده شود زیرا تحول و تغییر در جامعه با ورود مردم به ویژه دانشجویان در مسایل مختلف محقق می شود.

انتصاب افراد شایسته موجب حذف فساد می شود

وی اضافه کرد: برای حذف زمینه های فساد در جامعه باید همه تلاش کنیم که یکی از عوامل بازدارنده آن، تعیین و انتصاب افراد شایسته، لایق، مومن و انقلابی است.

اعلایی با تاکید بر استفاده از نخبگان در مدیریت جامعه گفت: نخبگان افرادی هستند که ظرفیت های تغییر و تحول در جامعه را دارند و بایستی از ظرفیت آنها برای تحول در جامعه استفاده کنیم و مجموعه دانشجویی نیز برای بروز و ظهور استعدادهای خود می توانند ارتباط خود را با بنیاد نخبگان حفظ کنند.

وی بیان کرد: به زودی جوانان باسواد، صاحب نظر، خلاق و انقلابی در استان منصوب خواهند شد و زمینه کشف و شناسایی نیروهای جدید را در این مسیر فراهم خواهند کرد.

در ادامه این جلسه، روسای دانشگاه ها و تشکل های دانشجویی استان قزوین دیدگاهها، مطالبات و دغدغه های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز