دلسوزی، شجاعت و مهربانی مهمترین ویژگی داوطلبان هلال احمر است

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۳:۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۲۷۱۸۵۰
دلسوزی، شجاعت و مهربانی مهمترین ویژگی داوطلبان هلال احمر است
رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: دلسوزی، شجاعت و مهربانی از مهمترین شاخصه های روحی و اخلاقی داوطلبان در جمعیت هلال احمر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  مراسم تجلیل از داوطلبان برتر جمعیت هلال احمر استان قزوین روز پنجشنبه در کتابخانه امام خمینی برگزار شد.

در این مراسم که اکبری مشاور رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور، حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی استانداری، تقوی عضو شورای شهر و جمعی از داوطلبان حضور داشتند از خیرین و داوطلبان برتر جمعیت هلال احمر استان تجلیل شد.

همچنین رئیس جمعیت هلال احمر کشور در همایش گرامیداشت روز داوطلب در قزوین بصورت مجازی شرکت کرد.

image_2021_12_9-13_22_31_604_Zc6

پیر حسین کولیوند در این مراسم به صورت ویدئو کنفرانس در سخنانی ضمن تقدیر از تلاش های داوطلبان در عرصه های مختلف یاری رسانی به شهروندان گفت: روحیه داوطلبی که امروز در میان جوانان هلال احمر وجود دارد، مهم ترین شاخصه آن دلسوزی، مهربانی و شجاعت است.

وی افزود: داوطلبان یکی از سرمایه های مهم کشورند که بدون مزد و چشمداشت در عرصه های خدمت رسانی حاضرند و بخشی از زندگی خود را با دیگران به اشتراک می گذارند و همگان به دفعات شاهد بوده ایم که داوطلبان در عرصه های علمی، امدادی و آموزشی آن چه را که در آن تخصص دارند به صورت رایگان در اختیار دیگران قرار می دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: مهم ترین خصلت یک داوطلب از خودگذشتگی است و این افراد نگاه دنیوی به مسائل ندارند و همه جهان را از جنبه معنوی مشاهده می کنند و داوطلبان جمعیت هلال احمر این خصلت ها را به اثبات رسانده اند و روحیه داوطلبی سال ها قبل توسط امام خمینی (ره) در وجود همه ما نهادینه شده که نتیجه مثبت آن را در دوران دفاع مقدس نیز شاهد بودیم.

کولیوند بیان کرد: دستاوردهای مثبت ایجاد روحیه داوطلبی در جوانان توسط امام خمینی (ره) پس از رحلت ایشان نیز در سازندگی، جهاد و هلال احمر مشهود است و شهدای حرم و مدافع سلامت نیز با چنین روحیه ای به مقام والای شهادت نائل شدند و امروز هم باید تلاش کنیم تا این روحیه در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: در راستای مقابله با کرونا در ایامی که کشور در تنگنا قرار گرفته بود، جمعیت هلال احمر خوش درخشید و با اتکا به داوطلبان، باری از دوش مسئولان کشور برداشت و در حوادث، بلایا و گرفتاری ها نیز همواره داوطلبان در کنار مردم حضور داشته و در زلزله، سیل، کولاک و یخبندان جاده ها، داوطلبان با تمام قوا در خط مقدم کمک به مردم قرار دارند.

image_2021_12_9-13_21_52_239_dhD

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: داوطلبان از زندگی خود هزینه می کنند تا دیگران در شرایط بهتری زندگی کنند که این اقدام نمونه بارز ایثارگری است و موتور محرک کشور امروز همین داوطلبان و جوانان ایثارگری هستند که کشور را از سختی ها عبور می دهند و روحیه انقلابی و اسلامی جوانان داوطلب نقش موثری در خدمت به مردم دارد و پیامبر اسلام (ص) نیز به خوبی ارزش خدمت به مردم را توصیف کرده و بیان داشته است که کمک رسانی به نیازمند از اعتکاف در خانه خدا ارزش بیشتری دارد.

کولیوند با تاکید بر این که امروز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می تواندگره گشای بسیاری از مشکلات کشور باشد، گفت: باید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سرلوحه امور باشد و با توجه به آن عمل کرد و امروز جمعیت هلال احمرآمادگی دارد از ظرفیت های همگان استفاده کند و هر شخصی به هر شکلی که بتواند کمک کند، باید پای کار آمده تا گره ای از مشکلات مردم باز شود.

image_2021_12_9-13_0_16_748_OQ7

در ادامه از 40 تن از داوطلبان، جوانان، امدادگران و خیرین برتر جمعیت هلال احمر استان قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما