جوانان داوطلب در هلال احمر موجب هویت بخشی به این جمعیت شده اند

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۳:۴۷:۵۶
کد خبر: ۱۲۷۱۸۶۲
جوانان داوطلب در هلال احمر موجب هویت بخشی به این جمعیت شده اند
مشاور رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور گفت: فعالیت عاشقانه و انسانی داوطلبان هلال احمر موجب هویت بخشی به این جمعیت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم تجلیل از داوطلبان برتر جمعیت هلال احمر استان قزوین روز پنجشنبه در کتابخانه امام خمینی برگزار شد.

در این مراسم که اکبری مشاور رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور، حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی استانداری، تقوی عضو شورای شهر و جمعی از داوطلبان حضور داشتند از خیرین و داوطلبان برتر جمعیت هلال احمر استان تجلیل شد.

همچنین رئیس جمعیت هلال احمر کشور در همایش گرامیداشت روز داوطلب در قزوین بصورت مجازی شرکت کرد.

اکبری مشاور رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور در این مراسم اظهارداشت: نقش داوطلبان هلال احمر در حوادث مختلف از جمله در دوران کرونا بی نظیر بود و توانست صحنه های زیبایی خلق کند.

هلال 6

وی بیان کرد: کار داوطلبی در خمیر مایه و ضمیر همه انسانها وجود دارد اما برخی این روحیه را تقویت کرده و با شکوفا کردن استعداد خود در مسیر خدمت رسانی بیشتر گام بر می دارند.

اکبری یادآورشد: مشارکت در کارهای عام المنفعه و بدون چشمداشت یک نوع حرکت داوطلبی است و هر چقدر روحیه داوطلبی در جامعه گسترش یابد می تواند به توسعه امور خیرخواهانه کمک کند.

وی یادآورشد: مناطقی در این کشور وجود دارد  که فقر بیداد می کند و در سیستان که زمانی مکان تولید غله کشور بوده  اما امروز به دلیل تغییر اقلیم نیازمند آرد و نان است و برخی مناطق این استان که روزی تا مقابل خانه ها آب بوده و با قایق رفت و آمد می کردند امروز دچار خشکسالی شده و وضعیت نگران کننده ای داریم که اید با کمک داوطلبان برای رفع نیازها همت کنیم.

اکبری گفت: برای مبارزه با محرومیتها همه باید احساس مسئولیت کنیم و در مقابله با آسیب ها از ظرفیت سمن ها و جوانان داوطلب برخوردار شویم تا کارها به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: جوانان داوطلب در واقع هویت اصلی جمعیت هلال احمر هستند و بدون حضور آنها این نهاد نمی تواند به ماموریت های خود ادامه دهد و هویت داشته باشد.

هلال 3

مشاور رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور اظهارداشت: نیاز توانمند و توان نیازمند محور کار ما در جمعیت است و باید خدمات بدون منت را در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

در ادامه حجت الاسلام مفیدی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلاتل احمر استان قزوین گفت:  خدمت به خلق بالاترین خدمت است و داوطلبان و امدادگران هلال احمر با خدمت به مردم اوج ایثار و انسانیت را به منصه ظهور رسانده اند.

همچنین محمد علیجانی نماینده داوطلبان گفت: داوطلبی جایگاه مقدسی است که جوانان داوطلب در هنگام بروز حوادث غیر مترقبه در میدان حاضر شده و در زلزله، سیل و آتش سوزی به کمک آسیب دیدگان می شتابند تا خسارتها کاهش یابد.

هلال 2

وی اضافه کرد: داوطلب در نداشتن دیگران شریک می شود و در امدادرسانی عاشقانه کار می کند تا تسکین آلام دیگران و آسیب دئیدگان شود.

علیخانی گفت: در یک سفر به سیستان و بلوچستان با صحنه های فقری روبرو شدم که من را برانگیخت برای کمک به تامین برخی نیازهای مناطق محروم تلاش کنم و در شرایطی که با بحران بی آبی و گردو غبار و دهها مشکل دیگر مواجه شدیم تصمیم گرفتیم با خانواده در طرح نذر آب مشارکت کنیم.

این داوطلب هلال احمر تصریح کرد: در سفر به استان خراسان جنوبی با مرزنشینان دیدار داشتیم و آنجا نیز فقر را از نزدیک دیدیم بویژه کمبود آب مشهود بود و با اجرای طرح نذر آب بخشی از مشکلات حل شد اما این کمک ها بایستی توسط داوطلبان همچنان تداوم یابد.

علیخانی اضافه کرد: خوشحالم که جوانان زیادی در کسوت داوطلبی حضور دارند و از سنین شباب دنبال کار خیر و خداپسندانه هستند و این روحیه برای ما ارزشمند است زیرا جوانی که در کار خیر مشارکت دارد آینده خود را تضمین کرده و از آسیب های اجتماعی در امان خواهد ماند.

image_2021_12_9-14_47_3_857_CFF

در ادامه این مراسم از ۴۰ نفر از جوانان، داوطلبان، خیرین و امدادگران برتر جمعیت هلال احمر استان قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز