اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهها با مهارت افزایی افزایش می یابد

۱۴۰۰/۰۹/۲۵ - ۱۹:۵۲:۴۲
کد خبر: ۱۲۷۴۷۸۷
اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهها با مهارت افزایی افزایش می یابد
نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه از مهمترین دغدغه ها مسئولان است که در صورت مهارت آموزی افراد زمینه اشتغال آنها بیشتر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ رجب رحمانی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت رباتیک در قزوین اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی توجه به اشتغال و معیشت را در اولویت برنامه های خود قرار داده و به کارآفرینان اهمیت ویژه می دهد تا بیکاری را کاهش دهیم.

رحمانی تصریح کرد: از سوی دولت سیزدهم لایحه بودجه خوبی تقدیم مجلس شده که با حذف هزینه های اضافی و ریخت و پاش ها شاهد کسری کمتری نسبت به گذشته هستیم.

وی بیان کرد: در لایحه بودجه امسال قرار است ۳.۵ درصد رشد اقتصادی کشور با ارتقای بهره وری ایجاد شود و برای تقویت صادرات غیرنفتی هم مشوق هایی از جمله افزایش جوایز صادراتی پیش بینی شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآورشد: ۱۷۰ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آینده  برای اشتغال اختصاص یافته که می تواند برخی از برنامه ها را محقق کند.

وی گفت: در حال حاضر نگران اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی هستیم و به نظر می رسد برای رفع این دغدغه بایستی آموزش های مهارتی را بیشتر کنیم تا زمینه اشتغال مهیا شود.

رحمانی فعالیت های سازمان فنی و حرفه ای را در مهارت آموزی گروههای سنی مختلف بسیار مفید و موثر دانست و اظهارداشت: باید به سمتی حرکت کنیم تا هر دانش آموز و دانشجو پس از فراغت از تحصیل بتواند یک مهارت را فرا گرفته و برای اشتغال آماده شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز