روش های سنتی مقابله با بحران نیازمند اصلاح و تغییر است/شرکت های دانش بنیان جدی گرفته شود

۱۴۰۰/۱۰/۰۲ - ۱۲:۰۴:۵۴
کد خبر: ۱۲۷۷۴۰۲
روش های سنتی مقابله با بحران نیازمند اصلاح و تغییر است/شرکت های دانش بنیان جدی گرفته شود
استاندار قزوین گفت: با اصلاح روشهای سنتی مقابله با بحران و توجه به مسئولیت حرفه ای و استفاده از شرکت های دانش بنیان می توانیم هزینه های آسیب حوادث را کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران روز پنجشنبه در سالن باقرالعلوم مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی در این جلسه گفت: در همه شقوق مدیریتی در دنیا موضوع کاهش ریسک در حوادث جدی است و به بحران هم از منظر دیگری توجه دارند اما به نظر می رسد در کشور در مدیریت بحران دریک چرخه معیوب قرار داریم که باید برخی روشها و رویکردها اصلاح شود.

وی افزود: دولت در بحرانها وظیفه امدادرسانی دارد نه جبران خسارت اما چون مکانیسم جبران در شرایط عادی دیده نشده و بیمه ها جدی گرفته نشده اند توقع از دولت بالا می رود و همواره دچار چالش می شویم.

image_2021_12_23-12_45_48_209_Dwu

استاندار قزوین یادآور شد: وقتی سیل یا خشکسالی رخ می دهد همه قول کمک می دهند در حالی که جبران خسارت با بیمه هاست. 

اعلایی تصریح کرد: سال قبل قانون تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث در مجلس تصویب شد که هنوز اقدامی برای اجرای آن نشده درحالی که این مصوبه می تواند به عنوان یک روش علمی به کاهش ریسک کمک کند.

وی گفت: این صندوق ها می تواند جبران خسارت در حوادث باشد و در مواقع عادی سرمایه های آن در جای دیگر استفاده شود.

استاندار قزوین یادآورشد: اگر هزینه خسارتها در پیشگیری هزینه می شد امروز کمبود نداشتیم اما معمولا پس از حادثه رغبت بیشتری برای ورود و هزینه کرد وجود دارد که این روش اشتباه است.

اعلایی بیان کرد: بحرانها و تهدیدات استان بایستی اولویت گذاری و کلاس بندی شود و جلسات بعدی ما مبتنی بر نوع بحران باشد و در یک موضوع طرح موضوع کنیم و به نتیجه برسیم.

وی گفت: از آنجا که همیشه در بحران هستیم و تجربه داریم باید جهت دهی و مسیر دهی ما درست باشد تا به هدف گذاری برسیم و در این راستا مسئولیت حرفه ای در حوادث هم بایستی جدی گرفته شود و فلسفه حضور در مصادر مدیریتی خواست مردم و رسالت قانونی است و توجیه مدیران به نبود اعتبار منطقی نیست و افراد بر اساس وظایف خود پاسخگو هستند.

image_2021_12_23-12_46_37_999_uKw

استاندار قزوین تصریح کرد: چرا ناظر پروژه احداث جاده رشت دقت نکرده که امروز دچار سیلاب هستیم و باید کوتاهی گذشته پیگیری شود و نگذاریم بی فکری و بی مدیریتی پیمانکاری در یک پروژه برای آیندگان مشکل ساز باشد.

وی اظهارداشت: در همه طرح های عمرانی بایستی نظارت بر عملکرد پ0یمانکاران و ناظران طرحها جدی گرفته شود تا هزینه بیشتری به دولت تحمیل نکنیم.

اعلایی بیان کرد: نگاه سنتی در مدیریت بحران زیاد منطقی نیست و باید با روش جدید عمل کنیم و با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان بویژه در موضوع :مبود آب و فرونشست زمین از ایده ها و طرح های خلاقانه شرکت های دانش بنیان برخوردار شویم.

وی گفت: بایستی در کارها نگاه بلند مدت داشته باشیم و از شهرداران هم بخواهیم در موضوع مدیریت بحران همکاری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز