توجه به مهارت آموزی و امور تربیتی در مدارس جدی گرفته شود

۱۴۰۰/۱۰/۰۴ - ۱۳:۲۶:۲۳
کد خبر: ۱۲۷۸۰۳۶
توجه به مهارت آموزی و امور تربیتی در مدارس جدی گرفته شود
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: در کنار تعلیم دانش باید مهارت آموزی و توجه به تربیت دانش آموزان در مدارس جدی باشد و در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه شورای آموزش و پرورش که روز شنبه در استانداری برگزار شدف اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت باسوادی ما با ۹۹ درصد بالاتر از میانگین کشوری است و تلاش می کنیم به ۱۰۰ درصد برسد.

وی با اشاره به تدوین بسته تحولی باسوادی کارساز گفت: این طرح از بسته های تحولی خوبی است که می تواند به افزایش مهارت سوادآموزان هم کمک کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: سواداموزی باید توام با مهارت اموزی عمومی باشد و فرد بیسواد متوجه شود که این سواد برای وی در زندگی کارساز است .

وی تصریح کرد: باید سواد در زندگی افراد بیسواد نقش موثر خود را ایفا کند و ما این اهمیت را درست بیان کنیم تا با استقبال جامعه هدف روبرو شویم.

image_2021_12_25-14_27_59_375_q4n

حبیبی افزود: بسته های تشویقی مهم است مثلا برای زندانیان که باسواد شوند اعطای مرخصی و کاهش حبس لحاط شود تا به چشم انداز دست یابیم.

وی گفت: دستگاههای متولی ثبت احوال ، فرمانداران بخشداران و دهیاران بایستی کمک‌کنند تا برنامه ها عملی شود.

حبیبی افزود: در ریشه کنی بیسوادی در استان نگرانی نداریم و بزودی این هدف نیز محقق خواهد شد.

وی یادآورشد: کاهش اسیب های اجتماعی رسالت همه دستگاههاست و باید تربیت مکمل اموزش باشد تا این حلقه مفقوده تکمیل شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: رویکرد ما در اموزش و پرورش باید پرورش افراد باشد تاجامعه ایمن داشته باشیم.

وی گفت: در گذشته تربیت بدنی را در مدارس حذف کردیم و مشکل ساز شد در حالی که چنانچه فرزندان ما درست تربیت شوند از هر اسیبی در امان خواهند ماند و اگر دانش اموزان را درست تربیت و مراقبت کنیم هزینه های کمتری به کشور تحمیل می شود.

حبیبی یاداورشد: از جامعه آموزش و پرورش توقع نداشته باشیم همه کارها را انجام دهد لذا باید والدین هم احساس مسیولیت کنند و همه کنارهم باشند تا به نتیجه برسیم.

وی گفت: شرایط جهانی فرق کرده و امروز یک کودک به راحتی دهکده جهانی متصل می شود و این فضای باز مشکل ساز و حساس است و باید خانواده ها مطلع شده و حساس باشند تا فرهنگ دینی حفظ شود همه کمک کنند در مهار آسیبها گام برداریم.

image_2021_12_25-14_27_59_161_8FM

حبیبی اضافه کرد: در پیشگیری از افتادن به دام اعتیاد همه باید برنامه داشته باشیم تا دیگر  در مدارس اعتیاد دیده نشود زیرا زیبنده نظام نیست دانش آموز معتاد داشته باشیم و همه از مدیر مدرسه تا استاندار و فرماندار باید احساس تکلیف کنند و مهار اعتیاد در مدارس در اولویت قرار گیرد.

وی اظهارداشت: برای نتیجه بخش بودن کارها لاز است با عقلانیت و برنامه حرکت کنیم و به نماز در مدارس و تربیت دینی اهمیت دهیم، زنگ ورزش در مدارس جدی گرفته شود از بازی های خشونت امیز کامپیوتری در کافی نت ها جلوگیری و بازی جایگزین معرفی کنیم تا سلامت جسمی و روحی و فکری دانش اموزان جدی گرفته شود.

انتهای پیام

 

نظر شما