مانور زلزله در خانه های هلال استان قزوین برگزار شد

۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۰۸:۰۴:۴۶
کد خبر: ۱۲۷۸۷۵۳
مانور زلزله در خانه های هلال استان قزوین برگزار شد
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین از برگزاری مانور زلزله به مناسبت سالگرد زلزله بم و نیز روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان در روز پنجم دی ماه همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ تهمینه ابراهیمی در این باره اظهار کرد: هدف از اجرای این مانور که با شعار «ایران آماده» برگزار شد، کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، افزایش آگاهی مردم در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله و همچنین ایجاد فرهنگ ایمنی در برابر زلزله بود که همزمان با سراسر کشور در خانه های هلال استان قزوین نیز برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مانور اعضای خانه های هلال با مهارت‌های اصول پناهگیری و خروج اضطراری در زمان وقوع زلزله آشنا شدند و به صورت عملی نیز آن را تمرین کردند.

ابراهیمی اشاره کرد: آشنایی مردم با ایمن بودن ساختمان در برابر خطرات ناشی از زلزله و نیز زمان مناسب برای پناه گیری، جلوگیری از فرار و هجوم بردن به سمت درب خروج، حفظ نقاط آسیب پذیر بدن در برابر ریزش اجزاء سازه ای و غیر سازه ای از جمله نکاتی است که کلیه ی اعضای خانواده باید آموزشهای لازم در این رابطه را ببیند.

وی اضافه کرد: رفتن به فضای باز فقط در ساختمانهای ویلایی و یک طبقه و روستایی با مراقب از سر و گردن و جلوگیری از عدم اصابت اشیا به آنها، پناه گیری کنج دیوار و کنار دیوارهای داخلی، عدم پناه گیری کنار شیشه و پنجره و عدم پناه گیری کنار جاهایی که امکان ریختن اشیا است مانند کتابخانه و کمد نیز از دیگر اقداماتی است که کلیه ی اعضای خانواده باید برای آموزش و فراگیری آن اهتمام ورزیده تا با کاهش آسیب های ناشی از سوانح و حوادث در زندگی خود و اطرافیان، گامهای مؤثری بردارند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان اشاره کرد: این مانور با همت رؤسای شعب جمعیت هلال احمر، کارشناسان و مربیان آموزش و با همکاری مسئولین خانه های هلال در ۱۶ خانه هلال استان قزوین برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز