بازگشت دوباره ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه شهید رجایی قزوین به شبکه سراسری تولید برق

۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۱۰:۵۶:۲۶
کد خبر: ۱۲۷۹۷۸۸
بازگشت دوباره ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه شهید رجایی قزوین به شبکه سراسری تولید برق
مدیر نیروگاه بخار نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: واحد شماره 4 بخاری نیروگاه شهید رجایی پس از پایان تعمیرات بازدید دوره ای، دوباره با شبکه سراسری تولید برق پارالل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حبیب شریفی در این باره اظهار کرد: این واحد با توان نامی 250 مگاوات که به منظور انجام تعمیرات بازدید دوره ای و برای کسب آمادگی تولید برق از شبکه سراسری خارج شده بود، پس از انجام فعالیت های پیش بینی شده تعمیراتی، دوباره به مدار تولید بازگشت.

وی افزود: تعمیرات این واحد در حوزه های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق از سوی متخصصان این نیروگاه  با موفقیت به انجام رسید که بازدید از فن ها و الکتروموتور های 6/6 کیلو ولت، بازدید دوره ای مشعل ها، همچنین بازدید از پمپ ها و الکتروموتور ها، دمونتاژ، بازدید و مونتاژ والو های بای پاس، بازدید سولنوئید والو مشعل ها و... از اقداماتی بود که در این دوره از تعمیرات  توسط متخصصان این شرکت صورت گرفت.

شریفی در خصوص دیگر فعالیت های این دوره از تعمیرات بیان کرد: بازدید وسرویس بریکر های400ولت، تست رله های حفاظتی ژنراتور، بازدید از ترانس های کمکی برج خنک کن اصلی بویلر و توربین، بازدید و تعویض زغال های الکترو موتورها و انجام انواع تست های الکتریکی  به همراه بازدید از تجهیزات ابزار دقیقی و انجام پرمیت های موکول به خروج واحد نیز توسط متخصصان تعمیرات نیروگاه بخار به انجام رسید.

مدیر نیروگاه بخار نیروگاه شهید رجایی قزوین افزود: هم اکنون علاوه بر واحد شماره 4 نیروگاه بخار که پس از پایان برنامه های تعمیراتی آن، به مدار تولید پیوست، واحد شماره 4 گازی نیروگاه سیکل ترکیبی تحت تعمیرات اساسی و IR کمپرسور، واحد شماره3 بخار سیکل ترکیبی تحت تعمیرات نیمه سنگین و واحد شماره 5گازی هم برای انجام بازدید از محفظه احتراق، از مدارتولید خارج و در دست تعمیرات قراردارد.

انتهای پیام

نظر شما