نیروگاه شهید رجایی قزوین سالانه به ۳ میلیارد مترمکعب سوخت گاز نیاز دارد

۱۴۰۰/۱۰/۱۳ - ۰۶:۵۳:۱۰
کد خبر: ۱۲۸۱۵۹۶
نیروگاه شهید رجایی قزوین سالانه  به ۳ میلیارد مترمکعب سوخت گاز نیاز دارد
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: نیروگاه سالانه به 3 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی نیاز دارد که در صورت صرفه جویی مشترکان خانگی می توانیم بخشی زیادی از این سهیمه را دریافت کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فرهور در خصوص مصرف سوخت نیروگاهی به خبرنگار برنا اظهارداشت: نیروگاه شهید رجایی سالانه ۳ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی لازم دارد که تمامی این نیاز تامین نمی شود و ما مجبوریم از سوخت مایع هم استفاده کنیم.

وی اضافه کرد:  در بهترین حالت در سال و با همکاری خوب شرکت گاز در سال  ۹۷، توانستیم بیشترین سهمیه را دریافت کنیم و در آن سال نیز ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی تحویل گرفته و مصرف شد.

فرهور بیان کرد: به دلیل افزایش مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی در زمستان و نیز مشکلاتی که در تامین گاز طبیعی وجود دارد لذا سهمیه سوخت گاز نیروگاهها بعد از سال 97 کمتر شده و ما مجبوریم از سوخت مایع هم استفاده کنیم.

unnamed

فرهور تصریح کرد: در مجموعه نیروگاههای کشور روزانه به ۲۲۰ تا ۲۴۰ میلیون مترمکعب گاز نیاز دارند که در فصل زمستان صنایع بزرگ بسیار محدود می شود و ما نیز وضعیت سوخت نیروگاه را بر اساس  سهمیه جدید تعیین شده، تنظیم و برنامه ریزی کرده ایم.

وی یادآورشد: در نیروگاههای کوچک ۱۰۰ مگاواتی تا نیروگاههای بزرگ ۲ هزار مگاواتی مانند نیروگاه شهید رجایی به جای سوخت گاز طبیعی بایستی سوخت مایع  جایگزین سوزانده شود که با تصمیم مسئولان کشوری ما ملزم به مصرف سوخت مایع هستیم تا تامین گاز مشترکین خانگی دچار مشکل نشود.

مدیر نیروگاه شهید رجایی قزوین بیان کرد: در حال حاضر مصرف سوخت گاز در این نیروگاه به صفر رسیده و روزانه 8 میلیون و 500 هزار لیتر سوخت مایع مصرف می شود که روزانه 3 میلیون لیتر آن با تانکر به نیروگاه منتقل می شود ولی انتقال سوخت مایع با شبکه ریلی مناسب تر است.

فرهور اظهارداشت: به دلیل ایمنی و سرعت جابجایی سوخت با شبکه ریلی درخواست می کنیم تا سوخت مورد نیاز نیروگاه با ناوگان ریلی منتقل شود که در این صورت تحویل سوخت به نیروگاه سرعت می گیرد.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 12 هزار و 400 دستگاه تانکر به صورت زمینی و 4400 واگن ریلی به ظرفیت هر واگن 60 هزار لیتر وارد نیروگاه شده و سوخت را تخلیه کرده است. 

فرهور گفت: ذخیره سازی سوخت نیروگاه به گونه ای است که تا در شرایط خاص (فصل سرمای شدید)، تولید انرژی پایدار برق دچار چالش نشود.

455

شهروندان گازطبیعی را بهینه مصرف کنند 

مدیر نیروگاه شهید رجایی قزوین بیان کرد: از آنجا که اولویت دولت تامین سوخت گاز مشترکین خانگی است، در صورتی که میزان مصرف شهروندان افزایش یابد بدون تردید تامین سوخت نیروگاهها با چالش مواجه شده و سهم کمتری به ما داده می شود لذا مجبوریم از سوخت مایع و مازوت استفاده کنیم که  اجتناب ناپذیر است.

وی اضافه کرد: در صورتی که مصرف گاز طبیعی در منازل مدیریت و کنترل شود و شاهد کاهش آن باشیم می توانیم حجم بیشتری از گاز را برای سوخت نیروگاهی تخصیص دهیم و از آلایندگی ها کم کنیم که در این راستا از رسانه های گروهای انتظار داریم با اطلاع رسانی مناسب و بموقع زمینه همکاری شهروندان در فصل زمستان را برای کاهش مصرف گاز مهیا کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با رعایت الگوی مصرف در انرژی برق، زمینه صرفه جویی در هزینه ها و تامین انرژی پایدار برق نیز مهیا شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز