نیمی از بیماران کرونایی بستری در استان قزوین واکسن نزده اند

۱۴۰۰/۱۰/۱۹ - ۱۴:۴۷:۵۶
کد خبر: ۱۲۸۴۱۷۵
نیمی از بیماران کرونایی بستری در استان قزوین واکسن نزده اند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در حال حاضر 144 بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند که نیمی از آنها واکسن نزده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالله دیدبان در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که روز یکشنبه در استانداری برگزار شد با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بیماران کرونایی استان اظهارداشت: در بیست و چهارساعت گذشته با ابتلای 46 بیمار جدید به ویروس کرونا تعداد بیماران بستری در استان به 144 نفر رسیده است.

وی افزود: از این تعداد افراد بستری 74 نفر واکسن زده اند اما 70 نفر هنوز واکسن تزریق نکرده اند که این وضعیت نگران کننده است.

دیدبان تصریح کرد: خوشبختانه در بیست و چهار ساعت گذشته هیچ فوتی کرونا در استان قزوین ثبت نشده و ما توانستیم چند روز را بدون ثبت فوتی سپری کنیم و اگر روند واکسیناسیون هم شتاب گیرد و جا ماندگان نیز برای تزریق واکسن اقدام کنند بخشی از نگرانی ها برطرف می شود.

وی اضافه کرد: موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان در حال حاضر به 24 نفر رسیده و بیماران بدحال نیز 5 نفر است که در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

image_2022_1_9-14_39_0_663_j4A

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: با تلاش کادر درمانی و بهداشتی استان در شبانه روز گذشته  28 نفر از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی گفت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون بیش از 45 هزار و 717 نفر با ابتلا به کرونا در بیمارستانها بستری شدند و در این مدت دو هزار و 682 نفر نیز جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند.

دیدبان در خصوص وضعیت واکسیناسیون استان نیز اظهارداشت: تاکنون 93.9 درصد جمعیت 12 تا 18 سال استان نوبت اول و 75.85 درصد جمعیت هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: 94.28 درصد جمعیت بالای 12 سال دز اول، حدود 83.52 درصد جمعیت دز دوم و 14.23 درصد جمعیت استان سه نوبت واکسن خود را دریافت کرده اند.

image_2022_1_9-14_39_0_934_4bD

دیدبان گفت: خوشبختانه شرایط کرونایی استان درحال حاضر به رنگ آبی است اما این وضعیت در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی تغییر خواهد کرد لذا انتظار داریم مردم حتما زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و رعایت کنند.

وی اضافه کرد: تزریق دز سوم برای تقویت ایمنی افراد بسیار ضروری است و انتظار داریم شهروندان در این زمینه نیز اقدام کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز