نمایندگان صدای حق طلبی کارگران و بازنشستگان باشند

۱۴۰۰/۱۰/۲۰ - ۰۸:۲۹:۳۹
کد خبر: ۱۲۸۴۳۲۲
نمایندگان صدای حق طلبی کارگران و بازنشستگان باشند
دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: از نمایندگان مجلس انتظار داریم، صدای بلند حق طلبی جامعه مظلوم کارگری و بازنشستگان باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عید علی کریمی، دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین در دیدار  برخی از نمایندگان تشکل های کارگری استان با لطف اله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت:  انتظار داریم نمایندگان مجلس قبل از امضای طرح ها با نمایندگان تشکل های صنفی مربوطه مشورت کنند.

وی افزود: حذف ماده ۵۰ قانون تامین اجتماعی موجب مشکلات عدیده ای برای کارگران خواهد شد و با وضعیت فعلی ، امکان پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در بهمن و اسفند سال جاری جای نگرانی دارد.

این فعال جامعه کارگری با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی آثار مخربی در زندگی مردم دارد تصریح کرد:امروز برنج ایرانی با بالاترین قیمت به فروش می رسد و تامین بقیه کالاهای اساسی در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ برای مردم به ویژه کارگران و بازنشستگان سخت تر خواهد شد.

image_2022_1_10-11_10_50_457_J09

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین یادآورشد: بر اساس مصوبه سال پیش مجلس قرار بود طی ۵ سال بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شود اما متاسفانه در بودجه پیشنهادی دولت، سهمی نه برای این موضوع و نه برای پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده همسان سازی حقوق بازنشستگان کارگری دیده نشده است.

وی با اظهار این که بانک رفاه کارگران همانند بانک مرکزی برای تامین اجتماعی است، افزود:  اگر بانک رفاه از تامین اجتماعی جدا شود سازمان دچار چالش اساسی خواهد شد.

در این جلسه سیدعلی فخار رئیس کانون نمایندگان استان قزوین نیز گفت: متاسفانه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری رای درخصوص پرداخت یک ماه عیدی به کارگران شهرداری صادر کرده که خلاف قانون کار است و از شما درخواست می کنیم پیگیرحل این مشکل از طریق مجلس باشید.

همچنین فاطمه دیدارنو،  دبیر اتحادیه زنان کارگر استان اظهارداشت: یکی از مشکلات زنان کارگر پرداخت هزینه آزمایش تست سرطان است که در آزمایش ادواری کارگران جایی ندارد که اگر در بودجه لحاظ شود مشکل بزرگی را در خصوص بهبود سلامت مادران جامعه حل خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز