فعالیت مشاوران املاک در قزوین نظام مند می شود

۱۴۰۰/۱۰/۲۰ - ۲۰:۵۳:۵۲
کد خبر: ۱۲۸۴۷۱۱
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در صورت نظام مند شدن فعالیت مشاوران املاک در قزوین از بروز مشکلات متعدد برای شهروندان پیشگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی شعبانی در نشست تخصصی ترویج و ثبت رسمی معاملات املاک و اموال غیر منقول و آسیب شناسی عملکرد و ساماندهی مشاوران املاک استان، گفت: تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به تخلف بنگاه‌های املاک در قزوین تاثیر پیشگیرانه ای بر وقوع جرم و جلوگیری از تشکیل پرونده قضایی دارد.

مقام ارشد قضایی استان افزود: فعالیت بنگاه‌های املاک در قزوین باید نظام مند شود و اگر ادارات متولی در این زمینه کوتاهی کنند دچار ترک فعل شده و با آنها برخورد می شود.

وی بیان کرد: باید الزاماتی در این زمینه تدوین شود تا اگر تخلفی صورت گرفت با متخلف برخورد شود زیرا این موضوع بسیار مهم است و آثاری برای جامعه دارد و ما به عنوان متولیان جامعه باید جلوی آسیب و خسارت به مردم را بگیریم.

شعبانی اضافه کرد: در اصل ۱۵۶ قانون اساسی، یکی از رسالت های قوه قضاییه، پیشگیری از وقوع جرم اعلام شده و دستگاه قضا باید سیاست هایی داشته باشد تا از وقوع جرم جلوگیری کند.

وی با تاکید بر تشکیل یک کارگروه ویژه برای رسیدگی به تخلف بنگاه‌های معاملات املاک تصریح کرد: در این کارگروه به صورت تخصصی و ظابطه مند پیش خواهیم رفت و تعدادی از همکاران قضایی محاکم مرکز استان نیز نقش محوری در آن خواهند داشت.

این مسئول یادآورشد: آثار رسیدگی به این موضوع به مجموعه استان باز می گردد و خیلی از جرایم و دعاوی در دستگاه قضا شکل نخواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان قزوین همچنین افزود: این کارگروه باید با حضور نهادها و ادارات ذیربط تشکیل شود و در آن برنامه ریزی توسط همکاران قضایی صورت گیرد تا خروجی بهتری داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشاوران املاک علاوه بر مشاوره می توانند قرارداد تنظیم کنند یا نه؟ گفت: چون بسیاری از افراد شغل آنها همین فعالیت در بنگاه های املاک است صدور هرگونه محدودیت و ممنوعیت در این زمینه مستلزم قانون است ولی هرچقدر معاملات رسمی شوند بهتر است چرا که با این کار پیشگیری از وقوع جرم محقق می شود.

شعبانی اظهارداشت: حداکثر کار در بنگاه های املاک باید تنظیم قولنامه باشد و تنظیم بیع نامه در دفاتر رسمی انجام شود ولی شرایط جامعه، روندهای اداری و تمایل مردم گاهی موجب انجام این امور در بنگاه ها می شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز