اعلایی: ورزش بهترین ابزار ایجاد نشاط اجتماعی است

۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۰۹:۳۵:۵۵
کد خبر: ۱۲۸۴۸۱۳
اعلایی: ورزش بهترین ابزار ایجاد نشاط اجتماعی است
استاندار قزوین گفت: ورزش بهترین ابزار ایجاد نشاط اجتماعی است و در صورت سرمایه گذاری در این عرصه می توانیم آسیب های اجتماعی و دیگر هزینه های تحمیلی به جامعه را کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ شورای ورزش و تربیت بدنی استان روز سه شنبه به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار و با حضور مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از قهرمانان و مدال آوران در استانداری قزوین برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در این نشست اظهارداشت: جلسات شورای ورزش برای ما مهم است و باید مدیران حتما در جلسه شورا شرکت کنند تا تصمیم گیری ها به نتیجه برسد.

وی افزود: ورزش اصالت دارد و بر سایر شاخص های منفی تاثیرگذار است لذا هر چقدر در ورزش وقت بگذاریم و هزینه کنیم به همان میزان از آسیب های  اجتماعی و هزینه درمان کم می شود.

image_2022_1_11-10_33_22_517_5i9

استاندار قزوین بیان کرد: جامعه، مردم و جوانان همیشه از دولت ها جلوترند و ما عقب تر هستیم و تلاش می کنیم به آنها برسیم و بتوانیم حمایت لازم را انجام دهیم اما به نظر می رسد در حوزه مدیریتی باید نظم بیشتری حاکم باشد تا از تشتت در این بخش جلوگیری شود.

وی اظهارداشت: بایستی با تعریف یک راهبرد اصولی همه در یک مسیر حرکت کنیم و برای نتیجه بخش بودن کارها بهتر است هرجا استعداد بیشتری داریم بیشتر ورود کنیم و در برخی رشته های قهرمانی مشارکت بیشتری داشته باشیم.

اعلایی یادآورشد: هر استان در یک ورزش خاصی استعداد بیشتری دارد که سریعتر می تواند به موفقیت برسد لذا ما هم می توانیم در رشته هایی که امکانات ورزشی، ورزشکاران و مربیان شاخص داریم متمرکز شویم تا دستاوردهای بهتری داشته باشیم.

وی گفت: در مورد ورزش قهرمانی نیازمند سیاست گذاری مناسب هستیم تا حمایت ها را هدایت کرده و به هدف گذاری مشخصی برسیم و قهرمانان بیشتری را مورد حمایت قرار دهیم.

اعلایی بیان کرد: در ورزش همگانی نیازمند هدایت و ترویج مردم هستیم که پیاده روی خانوادگی یک نوع آن است که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده اما می توانیم .در مناسبت ها نشاط بیشتری در استان ایجاد کنیم و آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: متاسفانه برخی شاخص های اجتماعی ما خوب نیست و گسترش مواد مخدر در میان اقشار مختلف کمی نگران کننده است و ما می توانیم به جای برخورد با معتادان، در رشته های مختلف ورزشی سرمایه گذاری کنیم و از این مشکلات کم کنیم.

image_2022_1_11-9_59_21_732_CSf

ورزش بهترین ابزار ایجاد نشاط اجتماعی است

استاندار قزوین اضافه کرد: ورزش، بهترین ابزار و روش برای ترویج و تقویت نشاط اجتماعی است و در توسعه ورزش همگانی باید در کنار پیاده روی خانوادگی به رشته های دیگر مانند برگزاری مسابقات عمومی شطرنج در بوستانها هم فکر کنیم.

اعلایی در مورد حمایت از مدال آوران هم گفت: در حمایت از ورزشکاران هرجا تکلیف قانونی داریم باید عمل کنیم اما گاهی ظرفیت هایی دیگری هم وجود دارد اما چون اطلاع رسانی نشده از آن خبر نداریم در حالی که می توانیم از مشوق های دیگر هم استفاده کنیم.

وی بیان کرد: برای جذب و استخدام قهرمانان ورزشی در نیروهای نظامی و شهرداری ها می توانیم شرایط بهتری مهیا کنیم لذا پیشنهاد می شود با تشکیل یک کمیته، موضوع حمایت از قهرمانان و مدال آوران ورزشی به صورت متمرکز پیگیری شود.

استاندار قزوین اظهارداشت: حمایت از ورزشکاران اعزامی به رقابتهای ملی و جهانی در دستور کار قرار گیرد و در کمیته ای با دبیری سازمان صمت و عضویت نماینده شرکت شهرکهای صنعتی و اداره کل ورزش و اتاق بازرگانی اقدام شود تا موضوع در ستاد رفع موانع تولید مطرح شده و از مدیران صنایع درخواست کنیم در تامین هزینه اعزام و تغذیه و اسکان قهرمانان کمک کنند و ما نیز در استان تسهیلات لازم را در اختیار آنها قرار داده و مشکلاتشان را برطرف کنیم.

image_2022_1_11-10_33_42_730_GSF

اعلایی خواستار معرفی قهرمانان استان قزوین شد و گفت: با همکاری شهرداری و صدا و سیما و رسانه ها می توانیم نسبت به معرفی مدال آوران و قهرمانان ورزشی و نصب عکس و پوستر آنها در شهر اقدام کرد تا مردم با این افراد آشنا شده و زمینه تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در مدال آوران نیز مهیا شود.

استاندار قزوین در مورد ورزش کارکنان دولت در ساعت اداری هم اظهارداشت: نمی توان به دستگاهها برای ورزش کارکنان تکلیف کرد اما می توانیم از مدیران بخواهیم به توسعه و ترویج ورزش در میان کارمندان اقدام کنند و ما نیز در ارزیابی ها این موضوع را مورد توجه قرار دهیم.

در این جلسه گزارشی  از ورزش استان توسط مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین ارائه شد سپس چند دستور جلسه از جمله بررسی راهکارهای افزایش تحرک و ایجاد شادابی در بین کارکنان دستگاه های اجرایی، نحوه حمایت از قهرمانان ورزشی و ضرورت حمایت صنایع استان از ورزش قهرمانی مطرح شد.

در ادامه این مراسم از پنج ورزشکار استان که در مسابقات آسیایی کسب مدال کرده اند با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد.

image_2022_1_11-10_33_30_459_W0z

علی اصغر آسیابری و لیلا برجعلی دارنده مدال برنز مسابقات آسیایی در قزاقستان، عطیه شهسواری ورزشکار اعزامی استان به مسابقات جهانی هندبال اسپانیا، رضا مهدوی دارنده مقام استاد فیده شطرنج و ملیکا محمدی به دلیل کسب مدال طلای مسابقات شطرنج زیر ۲۰ سال آسیا در سریلانکا تجلیل شدند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز