جسد سوخته یکی از مفقودان حادثه آتش سوزی بدست آمد

۱۴۰۰/۱۰/۲۴ - ۰۹:۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۲۸۵۹۱۷
جسد سوخته یکی از مفقودان حادثه آتش سوزی بدست آمد
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با تلاش نیروهای امدادی و آتش نشان جسد سوخته یکی از مفقودان حریق کارخانه تصفیه روغن در منطقه صنعتی چرم سازی بدست آمد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ قدرت الله مهدیخانی دقایقی قبل در گفتگوی تلفنی با خبرنگار برنا اظهارداشت: پس از مهار آتش در کارخانه تصفیه روغن در منطقه صنعتی چرم سازی در بویین زهرا برای پیشگیری از وقوع حریق مجدد که گاهی اوقات پس از آتش سوزی های گسترده رخ می دهد، چند اکیپ آتش نشانی از قزوین، اشتهارد، بویین زهرا دیشب در شهرک صنعتی آراسنج حضور داشتند و در آماده باش بودند تا برای کنترل منطقه اقدام شود.

وی اضافه کرد: این اقدام کاملا هوشیارانه و منطقی بود زیرا امروز صبح دوباره شاهد شعله ور شدن آتش در برخی مخازن سوخت بودیم که بلافاصله این حریق مهار شد. 

مهدیخانی

کشف جسد سوخته یک کارگر مفقود شده

مهدیخانی در ادامه گفت: امروز صبح جسد کاملا سوخته یکی از سه کارگر جوشکاری که در حریق دیروز مفقود شده بود پیدا شد و جستجو برای شناسایی و کشف دو جسد دیگر همچنان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در خصوص علت تاخیر در کشف جسد دو مفقود دیگر اظهارداشت: در این کارخانه بیش از 44 مخزن سوخت وجود دارد که هر کدام 250 هزار لیتر ظرفیت ذخیره سازی دارد و احتمال داده می شود این دو نفر که کارگر پیمانکاری بوده اند یا در آتش گسترده سوخته اند و یا در مخزن سوخت سقوط کرده اند که اطلاع از وضعیت آنها کمی دشوار شده است.

بیش از 80 درصد کارخانه در آتش سوخته و تخریب شده است

مهدیخانی خسارت وارد شده به این واحد تولیدی را بسیار گسترده دانست و تصریح کرد: البته علت و برآورد دقیق خسارت ناشی از این حریق توسط کارشناسان اعلام خواهد شد اما تقریبا بیش از 70 درصد این کارخانه تصفیه روغن در آتش سوخته و نابود شده است و امکان بازسازی آن نیست.

image_2022_1_13-21_30_6_794_et8

وی بیان کرد: در صورت کشف اجساد دو مفقودی دیگر مراتب به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

کارخانه تصفیه روغن در منطقه صنعتی چرم سازی بویین زهرا صبح دیروز دچار حریق گسترده شد و یک کشته و 4 مصدوم و دو مفقودی برجای گذاشت.

این حریق گسترده با حضور بیش از 30 دستگاه خودروی آتش نشانی از استانهای البرز و قزوین و تلاش 120 آتش نشان پس از 12 ساعت مهار شد.

حضور 6 دستگاه آمبولانس از استان های قزوین و البرز و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و بیش از 20 نیروی اورژانس در محل حادصه برای کمک به مصدومان بیانگر حجم گسترده این حریق است.

image_2022_1_13-21_29_48_362_sw1

استاندار قزوین به همراه فرمانده سپاه استان و معاون عمرانی و مدیرکل مدیریت بحران روز گذشته با حضور در محل این حادثه در جریان امداد رسانی نیروها قرار گرفت.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین امروز در توییتی در فضای مجازی از تلاش ایثارگرانه دهها آتش نشان جان برکف استانهای قزوین، البرز و تهران که به مصاف آتش رفتند و از بروز فاجعه ای بزرگ تر پیشگیری کردند تشکر و قدردانی کرد. 

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز