جاده های استان قزوین لغزنده می شود/ رانندگان در عبور از جاده های استان احتیاط کنند

۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ۱۰:۰۲:۱۶
کد خبر: ۱۲۸۶۲۲۰
جاده های استان قزوین لغزنده می شود/ رانندگان در عبور از جاده های استان احتیاط کنند
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: به دلیل بارش برف و باران در روزهای آینده و لغزندگی سطح جاده ها از رانندگان انتظار داریم در صورت عبور از راههای مواصلاتی استان، نکات ایمنی را رعایت کرده و با احتیاط تردد کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ قدرت اله مهدیخانی در خصوص رعایت نکات ایمنی در بارش های روزهای آینده اظهار داشت: بر اساس هشدار نارنجی صادر شده از سوی سازمان هواشناسی، از اواخر وقت امشب 26 دی تا اواخر وقت دوشنبه 27 دی ماه، با ورود و گذر یک سامانه بارشی قدرتمند از سطح استان، شاهد بارش باران در سراسر استان و بارش برف در نواحی کوهستانی خواهیم بود.

مهدیخانی تصریح کرد: بر اثر ورود سامانه بارشی، در سطح جاده ها و گردنه های مرتفع به دلیل  یخبندان، پدیده لغزندگی به همراه کاهش دید افقی و مه گرفتگی رخ خواهد داد و احتمال اختلال در تردد وجود دارد.

..مهدیخانی

مدیرکل مدیرت بحران استان قزوین یادآورشد:  با توجه به گزارش های دریافتی احتمال وقوع آب گرفتگی و سیلاب در سطح شهرها و نیز طغیان رودخانه ها وجود دارد.

مهدیخانی اظهارداشت: از مردم استان درخواست می کنیم هشدارهای اعلام شده را جدی بگیرند و از تردد غیر ضروری در جاده ها و مسیرهای لغزنده و نیز صعود به ارتفاعات و رفت و آمد در مسیل و حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

 وی گفت: همچنین به صاحبان واحدهای پرورش دام و طیور توصیه میشود نسبت به ذخیره سوخت کافی در واحدهای خود اقدام کنند.

مهدیخانی از شهروندان خواست در فصل سرما ضمن مدیریت مصرف سوخت، در صورت ضرورت سفر حتما خودروهای خود را به وسایل ایمنی از قبیل زنجیر چرخ، ضد یخ مجهز کنند و همراه خود پتو،  لباس گرم و جیره غذایی خشک داشته باشند.

وی گفت: لازم است شهروندان از ایمنی وسایل گرمایشی گاز سوز مطمئن شوند تا از حوادث احتمالی از جمله مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جلوگیری شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز