جسد سومین مفقودی در حریق واحد صنعتی در منطقه چرم سازی بویین زهرا شناسایی شد

۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ۱۶:۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۲۸۶۴۷۹
جسد سومین مفقودی در حریق واحد صنعتی در منطقه چرم سازی بویین زهرا شناسایی شد
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با شناسایی آخرین جسد متلاشی شده مفقودی در حادثه حریق واحد صنعتی در منطقه چرم سازی تعداد فوتی های این حریق به سه نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ قدرت الله مهدیخانی دقایقی قبل در گفتگو با خبرنگار برنا اظهارداشت: با تلاش ماموران امداد و نجات و آتش نشانی سرانجام سومین مفقودی حادثه حریق در واحد صنعتی تصفیه روغن در منطقه صنعتی چرم سازی بویین زهرا شناسایی شد.

مهدیخانی تصریح کرد: به دلیل شدت انفجار متاسفانه شناسایی مفقودان بسیار سخت است و تنها از راه DNA می توانیم هویت این افراد را مشخص کنیم.

وی اضافه کرد: فوتی های این حادثه سه نفر از کارگران پیمانکاری شامل سه نفر مرد 32 ساله، 43 و 56 ساله هستند که در هنگام جوشکاری و انفجار مخزن سوخت کشته شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآورشد: برآورد خسارات وارده توسط کارشناسان آغاز شده و علت این حریق نیز به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

image_2021_7_15-8_20_16_76_NV5

امکانات مقابله با حوادث غیر مترقبه در استان کافی نیست

مهدیخانی گفت: از آنجا که همه ساله شاهد حوادث متعددی از جمله حریق در واحدهای صنعتی هستیم بویژه در مواقع وقوع آتش سازی امکانات و تجهیزات استان نمی تواند جوابگوی نیازها باشد لذا بایستی این کمبودها جبران شود.

وی اظهارداشت: بر اساس قوانین و مقررات تدوین شده در حوادث فقط مجاز هستیم 50 درصد امکانات و تجهیزات استان را بکار گیریم تا در صورتی که همزمان حوادث دیگری رخ داد بتوانیم امدادرسانی را انجام دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: بر این اساس در این حادثه نیز از امکانات استان های همجوار استفاده کردیم و ما نیز موظفیم در سایر حوادث کمک دیگر مناطق باشیم تا امدادرسانی سرعت گیرد.

وی اضافه کرد: در حادثه حریق در پالایشگاه تهران و پتروشیمی کرمانشاه نیز از استان قزوین کمک رسانی کردیم و خودروهای آتش نشانی و نیروهای امدادی را به این مناطق گسل کردیم و این روند همچنان ادامه دارد.

image_2022_1_14-12_6_9_442_YKs

مهدیخانی تصریح کرد: برای کاهش خسارات ناشی از حوادث بایستی همه شهرک های صنعتی به ایستگاههای آتش نشانی و امکانات مناسب اطفای حریق مجهز شوند تا در ساعات اولیه بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند و از گسترش آسیب های آن جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: خرید خودروهای آب پاش پر فشار از راه دور، فون اطفای حریق، نردبان بلند برای ایستگاههای آتش نشانی در شهرک های صنعتی الزامی است و در این میان از صاحبان واحدهای تولیدی بویژه کارخانه های پر خطر شیمیایی و بهداشتی هم انتظار می رود بخشی از این امکانات را در واحدهای صنعتی خود مهیا کنند که استخر ذخیره آب؛ کپسول های بزرگ اطفای حریق و شیرهای آب در مناظق مختلف کارخانه از آن جمله است.

ضرورت راه اندازی تیم مقابله با خطرات مواد شیمیایی آتش زا در قزوین

مهدیخانی اظهارداشت: با توجه به استقرار دهها واحد صنعتی تولید مواد شیمیایی، بهداشتی و پر خطر در استان لازم است یک تیم مقابله با کاهش خطرات مواد شیمیایی در استان ایجاد شود تا بتوانیم تهدید احتمالی این واحدها را در حوادث کاهش دهیم.

444444444

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآورشد: در سفر آقای نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان، مشکلات و درخواست های خود را مطرح کردیم و امیدواریم اعتبار لازم برای تقویت امکانات مقابله با حوادث بویژه آتش سوزی تامین شود.

وی گفت: طرح کاهش خطرپذیری صنایع شیمیایی را به مسئولان کشور هم ارائه داده ایم و امیدواریم اقدام مناسبی در این راستا صورت گیرد.

مهدیخانی از تلاش ایثارگرانه نیروهای آتش نشانی و جمعیت هلال احمر استانهای قزوین، البرز و تهران در اطفای حادثه اخیر تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

نظر شما