استاندار: تجهیز نمازخانه های بین راهی استان قزوین در اولویت قرار گیرد

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۰۹:۰۵:۱۸
کد خبر: ۱۲۸۷۴۹۰
استاندار: تجهیز نمازخانه های بین راهی استان قزوین در اولویت قرار گیرد
استاندار قزوین گفت: مناسب سازی و تجهیز امکانات نمازخانه های بین راهی بایستی در اولویت برنامه مسئولان فرهنگی و مذهبی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه ستاد اقامه نماز استان که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد اظهار داشت: باید نگاه جوان گرایی در اداره مساجد وجود داشته باشد و اداره این مراکز را به جوانان سپرد تا کارها بهتر پیش برود.

وی بیان کرد: مساجدی که توسط جوانان اداره می شود عملکرد بهتری دارند و ما نیز بایستی از این ظرفیت برای جذب بیشتر جوانان به کانون های دینی استفاده مطلوب تری کنیم. 

اعلایی تصریح کرد: در زمینه نماز بایستی نگاه تحول گرایانه و مبتکرانه داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف خود دست یابیم و در این میان موضوع اقامه نماز متأثر از عملکرد مساجد است و مسائل دینی و معرفتی از طریق مساجد در جامعه اشاعه پیدا می کند.

استاندار قزوین یادآورشد: نباید از مساجد غافل شویم بلکه در کنار این کانون ها لازم است فضایی را ایجاد کنیم تا این مراکز فرهنگی برای جوانان جاذبه داشته باشد.  

اعلایی با اشاره به تردد مداوم مسافران از راه های مواصلاتی استان گفت: فضا و امکانات مساجد و نمازخانه‌های بین راهی استان باید در شأن مسافران باشد لذا توجه به مناسب سازی و ارتقای امکانات این مراکز از کارهای مهمی است که باید در اولو.یت قرار گیرد.

img_20220116_141527_932

وی افزود: در مجتمع های بین راهی، اراضی زیادی را تغییر کاربری داده اند ولی توجهی به امکانات و فضای مناسب نمازخانه ها نداشته اند که باید به این موضوع توجه جدی شود. 

اعلایی یادآورشد: حجم زیادی از بودجه کشور در امور فرهنگی هزینه می شود اما به دلیل نداشتن هدف گذاری و تعدد مراکز فرهنگی این منابع به درستی هزینه نمی شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: دولت با اصلاح قانون بودجه حل این موضوع را در دستور کار دارد اما لازم است به فکر ارتقای بهره وری هزینه و بودجه فرهنگی باشیم. 

اعلایی بیان کرد: در کشور دستگاه های عریض و طویل فرهنگی زیادی داریم که بیشتر منابع فرهنگی صرف هزینه های جاری در سازمان های فرهنگی می شود و گاهی در عرصه اهداف فرهنگی تعیین شده هزینه نمی شود که بایستی در این حوزه نیز برنامه ریزی درستی صورت گیرد. 

وی با تأکید بر استفاده از ایده ها و نگاه های نو در حوزه اقامه نماز گفت: در این حوزه می توانیم از بستر فضای مجازی به شکل مطلوبی بهره ببریم و در حوزه اقامه نماز نیز از ظرفیت های مختلف استفاده کنیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز