تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی استان قزوین به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۱۰:۵۷:۰۹
کد خبر: ۱۲۸۷۵۷۷
تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی استان قزوین به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی به 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان بخشی از این اعتبارات تامین شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عباس علایی مقدم مدیر کل ورزش و جوانان استان در خصوص مهمترین اقدامات ورزشی انجام شده در استان و سرانه ورزشی اظهارداشت: با احتساب اماکن اداره ورزش و بخش خصوصی و اماکن ارگان های دیگرسرانه ورزشی استان به۸۴ سانتیمتر مربع می‌رسد.

وی اضافه کرد: با توجه به هدف گذاری صورت گرفته این سرانه برای هر نفر در برنامه پنجم بایستی به ۱۲۰ سانتیمتر مربع می رسید که علیرغم تلاش های صورت گرفته بدلیل محدودیت های اعتباری از برنامه عقب هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد:  امیدواریم باتکمیل طرح های نیمه تمام و گشایش اعتبار بویژه در سفر هیئت دولت به قزوین بتوانیم به چشم انداز تعریف شده دست یابیم.

علایی مقدم 1

علایی مقدم اظهارداشت: برای تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی در استان قزوین به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در صورت اختصاص آن قادریم وضعیت سرانه را بهبود بخشیم.

وی بیان کرد: امیدواریم با حمایت استاندار محترم و دستاوردهای سفر رئیس جمهور بتوانیم نسبت به تکمیل طرح‌های نیمه تمام بویژه سالن سرپوشیده  ۶۰۰۰ نفری و سالن دو ومیدانی اقدام کنیم.

مدیرکل ورزش وجوانان استان گفت: در ورزش قهرمانی و ارتقای این حوزه شاهد پیشرفت های خوبی بودیم و کسب عناوین اولی در چند رشته و در بازی های آسیایی و پاراسیایی و نیز حضور در لیگ‌های برتر،  دسته یک و دسته دو کشور در رشته های مختلف بیانگر استعدادهای ورزشی و تلاش ورزشکاران این استان است.

علایی مقدم اضافه کرد: در توسعه ورزش های همگانی تعداد ورزشکاران سازمان یافته به ۸۵۰۰۰  نفر افزایش یافته بود که به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا دچار رکود و تعطیلی در فعالیتهای ورزشی شدیم و این تعداد کاهش یافت.

IMG14202337

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ورزشکاران ساماندهی شده حدود 50 هزار نفر است و امیدواریم با کاهش روند بیماری و بازگشایی سالنهای ورزشی امسال به شرایط بهتری برسیم.

این مسئول گفت: با توجه به برنامه‌ریزی هدفمند هیئت های ورزشی و اقدامات انجام شده در اداره کل ورزش و جوانان استان در زمینه استعدادیابی و تشکیل ستادهای بازیهای آسیایی و المپیک نسبت به شناسایی و پرورش، حمایت، حفظ و مراقبت از استعدادها و قهرمانان ورزشی اقدام شده و برنامه ریزی ها موفق بوده است.

علایی مقدم یادآورشد: همچنین با میزبانی در رقابت های بین‌المللی و ملی نقش موثری در رونق اقتصادی و معرفی ظرفیت های استان ایفا کرده ایم.

راه اندازی 160 خانه ورزش روستایی 

علایی مقدم در ادامه در خصوص توسعه فعالیتهای ورزشی در روستاها اظهارداشت: راه اندازی  ۱۶۰ خانه روستایی و اجرای طرح های ملی بویژه طرح قامت سنجی بانوان روستایی زمینه توسعه ورزش در روستاها و سلامت جوانان این مناطق مهیا شده است.

N83135620-72719487

وی در خصوص وضعیت رشته کشتی در استان گفت: با توجه به تعصب و علاقه مردم استان به این رشته و نیز پیشینه این منطقه در کسب افتخارات المپیکی توسط مرحوم یعقوبی، احسان لشگری ،تلاش می کنیم جایگاه کشتی استان را همچون گذشته ارتقا دهیم و در این راستا برای تامین امکانات ورزشی مورد نیاز از جمله تشک و افتتاح خانه های کشتی در قزوین، الوند، شال، تاکستان و محمدیه اقدام شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین از روسای هیئت های کشتی شهرستانها خواست باتلاش بیشتر و حفظ انسجام و همدلی در جامعه کشتی با برنامه ریزی و هدف گذاری برای ارتقای کشتی استان همت کنند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز