مهمترین تهدید و آسیب فضای مجازی، رها شدگی و نبود متولی مشخص برای آن است

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۲۱:۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۲۸۷۸۴۱
مسئول فضای مجازی سپاه استان قزوین گفت: رهاشدگی و نداشتن متولی مهمترین آسیب و چالش فضای مجازی است که بایستی برای ساماندهی این فضا تدبیر کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ شورای فرهنگ عمومی ظهر سه شنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، اعلایی استاندار، سردار آتانی فرمانده سپاه و اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استانداری قزوین برگزار شد.

سرهنگ امیری در این نشست اظهارداشت: در استان قزوین بیش از یک میلیون و 750 هزار مشترک اینترنت تلفن ثابت و سیار داریم که روند استفاده از اینترنت روبه افزایش است.

وی بیان کرد: همچنین سیم کارتهای فعال در استان دو میلیون و 130 هزار عدد است که نبود برنامه ریزی و اقدامات هماهنگ برای جهت دهی به فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی موجب شده افراد زیادی بدون توجه به اصلات های فرهنگی فضای نامناسبی را ایجاد کنند و موجب نا امیدی مردم شوند.

مسئول فضای مجازی سپاه استان قزوین یادآورشد: بررسی ها نشان می دهد 64 درصد کاربران فضای مجازی در این فضا دنبال سرگرمی هستند لذا ما با ارائه طرحی بدنبال تحول محتوایی در این زمینه هستیم.

0009

وی تصریح کرد: متاسفانه شاهد نوعی رها شدگی در فضای مجازی هستیم و نهادهای فرهنگی حاکمیتی اثرگذاری کمتری دارند و شاد سلطه دشمنان با دادن خوراک فرهنگی در این فضا هستیم که بایستی برای آن تدبیر کنیم.

امیری با اشاره به تهدید فضای مجازی اظهارداشت: کم شدن ارزشهای، گسترش شبهات فکری و عقیدتی، بروز افسردگی و انزوا و بحران هویت در جوانان و نوجوانان از جمله بخشی از آسیب های این فضاست که باید برای مقابله با آن برنامه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در استان قزوین 2661 سایت و کانال فضای مجازی در سامانه وزارت ارشاد ثبت شده و 2420 رسانه دارای کد مجوز دارد و 192 سایت نیز نشان و لوگوی طلایی دریافت کرده اند و 37 مجوز نشر دیجیتال و 10 گواهی برای محصولات نرم افزاری هم صادر شده است.

امیری در مورد فرصت های این فضا نیز گفت: امکان پاسخگویی به شبهات و ایدئولوژی ناب اسلامی با توسعه زیرساخت های فنی، تولید محتوای جذاب با کمک حوزه هنری، شبکه سازی بسیج و آموزش و پرورش، جبهه فرهنگی، تبلیغات اسلامی، خبرگزاری ها و پایگاههای خبری ممکن می شود که باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: رها شدگی فضای مجازی و غلبه اخبار نا امیدکننده و بی اطلاعی مدیران از مزایای حضور در فضای مجازی و ساماندهی نشدن شبکه های اجتماعی، سرمایه گذاری نشدن در صنعت بازی سازی و تولید انیمیشن، ضعف نظارت و حمایت مناسب از شبکه های اینترنتی و نبود نرم افزارهای خدماتی یکپارچه از چالش های مهم این عرصه است.

00

امیری اظهارداشت: نبود سواد رسانه در میان والدین، دانش آموزان، مربیان و مدیران موجب شده برای رفع این مشکل کارگاههای تخصصی و مهارتی را توسط بسیج و سپاه برگزار کنیم که در این راستا تاکنون 16 هزار نفر در کارگاهها شرکت کرده اند.

وی بیان کرد: برای ارتقای سواد رسانه ای لازم است دستگاهها و سازمانها ملزم به برگزاری دوره های آوزشی برای کارکنان خود شوند و در کنار آن حمایت از کسب و کارهای اینترنتی فعال و تولید محتوای نیز صورت گرفته و پایش فضای مجازی نیز در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز