احداث متروی هشتگرد به قزوین موجب تحول اقتصادی و توسعه شتابان استان می شود

۱۴۰۰/۱۰/۳۰ - ۱۱:۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۲۸۸۴۹۹
احداث متروی هشتگرد به قزوین موجب تحول اقتصادی و توسعه شتابان استان می شود
رئیس خانه صنعت و معدن استان قزوین گفت: ساخت ادامه متروی هشتگرد به قزوین موجب تحول و توسعه شتابان استان و رونق گردشگری می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی با حضور در خانه صنعت و معدن استان قزوین در نشستی با اعضای هیئت مدیره این تشکل درخصوص طرح های صنعتی و اقتصادی برای توسعه استان بحث و تبادل نظر کرد.

علی محمد زمانی رئیس خانه صنعت و معدن استان قزوین در این جلسه اظهارداشت: گزارش کاملی از مزیت های متعدد احداث متروی هشتگرد به قزوین از سال 88 توسط این تشکل پیگیری و مطرح شد اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

زمانی تصریح کرد: پیگیری ما در زمان مسئولیت 4 استاندار سابق به طور مستمر انجام شد تا بتوانیم به توسعه استان کمک کنیم اما متاسفانه در هر دوره به بهانه ای این طرح مهم متوقف شد.

image_2022_1_20-11_48_7_444_qo0

وی گفت: بیش از 14 مزیت برای احداث متروی هشتگرد به قزوین مطرح شده که هر کدام می تواند چهره اقتصادی استان را متحول کرده و به اشتغال و رونق کسب و کار ونیز توسعه گردشگری هم کمک کند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان قزوین یادآورشد: صرفه جویی 40 درصدی در مصرف سوخت، تسهیل در تردد زمینی، کاهش سوانح جاده ای، انتقال بخشی از ترمینال غرب و آزادی به قزوین، جلوگیری از سکونت ناخواسته در قزوین، حفظ محیط زیست و رونق گردشگری از دیگر مزیت های احداث مترو از هشتگرد به قزوین است.

وی اضافه کرد: خروج از رکود اقتصادی، جذب سرمایه گذار خارجی، کاهش زمان 30 دقیقه ای سفر به تهران، بازگشت سرمایه در 25 سال از دیگر دستاوردهایی است که می تواند اجرای این طرح را مقرون به صرفه کند.

زمانی تصریح کرد: در سفر سوم ریاست جمهور وقت در سال 90 اجرای این طرح مصوب و با پرداخت 200 میلیارد ریال برای آغاز کار موافقت شد اما با مخالفت شدید وزیر راه و شهرسازی وقت این طرح مهم بار دیگر متوقف شد.

image_2022_1_20-12_9_55_956_OnZ

وی اظهارداشت: حتی در یک مقطع با امضای تفاهم نامه با یک شرکت چینی قرار شد این مترو به صورت فاینانس عملیاتی شود لذا از نماینده محترم قزوین انتظار داریم برای به جریان افتادن این طرح مهم اقدام لازم را صورت دهند.

زمانی اضافه کرد: اجرای ادامه متروی هشتگرد به قزوین می تواند موجب رونق و تحول اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان شود.

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز