مشارکت وکلا در امور خیرخواهانه، پذیرش مسئولیت اجتماعی است

۱۴۰۰/۱۱/۰۳ - ۲۳:۲۷:۵۰
کد خبر: ۱۲۸۹۷۴۳
مشارکت وکلا در امور خیرخواهانه، پذیرش مسئولیت اجتماعی است
رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: مشارکت در امور خیر خواهانه و حمایت از کودکان یتیم از سوی وکلا عمل به مسئولیت اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همایش وکیل مهربانی و مراسم تجلیل از وکلای نیکوکار یکشنبه شب با همکاری کمیته امداد و کانون وکلای دادگستری استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.‌

در این مراسم که صباغیان معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد، علی شعبانی رئیس کل دادگستری، حق گویان مدیرکل امداد استان،سید محمد حسینی رئیس کانون وکلا و جمعی از خانواده های وکلا حضور داشتند از 60 نفر از وکلای نیکوکار استان تجلیل شد.

سید محمد حسینی رئیس کانون وکلای دادگستری استان در این مراسم گفت: مهربانی توصیه و تاکید دینی است و این رفتار نباید فراموش شود تا با این روحیه به یاری نیازمندان بشتابیم.

image_2022_1_24-0_11_30_116_grn

وی اضافه کرد: امروز انسانهای خیری مانند جناب آقای نبئی داریم که سه کارخانه بزرگ دارد و همه کارگران خود را از افراد سابقه دار کیفری انتخاب کرده و برای هزاران نفر که در دوره ای از زندگی دچار مشکل شده اند، شغل ایجاد کرده است.

حسینی تصریح کرد: باید پرسید آیا دکترین کیفری و جرم شناسی می پذیرد برای مانع اجتماعی فقط از کیفر دادن و جرم انگاری استفاده کنیم.؟ و آیا با روش های قهری مانند قطع دست سارق می توان امنیت جامعه را تامین کرد و یا تامین امنیت فقط با دادگستری و پلیس است و افراد دیگر مانند حقوقدانان ، قضات، کارمندان، وکلا در برابر کسانی که آرامش جامعه را مختل کرده اند و خود نیز آسیب دیده اند هیچ رسالتی ندارند؟

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین یادآورشد: هر چقدر به افراد ناتوان جامعه بی توجهی شود قطعا دیگر گروهها نیز در معرض آسیب خواهند بود زیرا انسانی که شخصیتش خرد شود حتما دیرتر یه جامعه بازمی گردد و ما وظیفه داریم در برابر افراد کم برخوردار جامعه مسئولیت بپذیریم. 

کار خیر حال انسان را خوب می کند

وی اظهارداشت: وقتی به افراد ضعیف کمک می کنیم حال خودمان خوب می شود و به امنیت جامعه نیز کمک می کنیم ولی اگر این کمک به موقع به نیازمتد نرسد روحش تخریب می شود و جامعه را هم تخریب می کند.

image_2022_1_24-0_11_50_866_Nbh

حسینی اضافه کرد: یکی از وظایف اجتماعی ما این است که هر کدام از همکاران، سرپرستی معنوی ایتام را بر عهده بگیرند زیرا امروز حمایت معنوی شما با کمترین هزینه ممکن می شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین بیان کرد: کانون وکلا امروز بر نقش و مسئولیت اجتماعی خود واقف است و در عرصه های محیط زیست، حمایت زندانیان و خانواده آنها، حمایت از ایتام ورود کرده و با دادن مشاوره رایگان به نیازمندان، دفاع از پرونده ها و تاسیس اورژانس وکیل در دفاع از بانوان و کودکان هم اقدام کرده است. 

وی اضافه کرد: از سوی کانون وکلای دادگستری برنامه هایی را اجرا کرده ایم تا سهم خود را در تامین آرامش و آسایش جامعه ایفا کنیم. 

در ادامه از درگاه پرداخت الکترونیک صدقه کمیته امداد استان قزوین رونمایی شد.

با راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیک صدقه با استفاده از سیستم«کیو آر» ضمن تسریع در کمک رسانی، صرفه جویی در هزینه ها،پیشگیری از سرقت و استهلاک پول ملی، حذف مراجعه حضوری به کمیته امداد در دوران کرونا و بی نیازی به صندوق صدقات زمینه ساماندهی کارها نیز مهیا می شود.

تجلیل

مهدیه بیگلری از فرزندان معنوی کمیته امداد هم دکلمه ای اجرا کرد.

در پایان از 60 وکیل حامی و خیر استان قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز