به شدت نگران پیک ششم کرونا در روزهای پایانی سال هستیم/ مردم بهداشت را رعایت کنند

۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۱۴:۵۴:۲۲
کد خبر: ۱۲۹۰۰۶۸
به شدت نگران پیک ششم کرونا در روزهای پایانی سال  هستیم/ مردم بهداشت را رعایت کنند
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: در آستانه تعطیلات پایان سال بشدت نگران پیک ششم کرونا هستیم و حتما باید مراقبت کنیم تا پیامدهای این موج مشکل ساز نشود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که ظهر دوشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: از تلاش کادر بهداشت و درمان استان که ایثارگرانه در خدمت رسانی و نجات جان بیماران همت کرده اند تشکر می کنیم و امیدواریم با تداوم همکاری مردم و حساسیت بیشتر در رعایت نکات بهداشتی روند روبه کاهش بیماری را شاهد باشیم

وی اضافه کرد: سویه جدید «امیکرون» گونه انفجاری و فورانی کروناست و اگر به خطر آن کم توجهی کنیم مانتد سایر کشورها غافلگیر می شویم لذا تاکید جدی داریم در دو هفته آینده به توصیه های ایمنی بیشتر عمل کنیم تا دچار آسیب آن نشویم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: ویروس «امیکرون» وارد کشور و استان شده البته تعدادش کم است اما باید مراقب و آماده باشیم و برای در امان ماندن از آسیب های آن سرعت واکسیناسیون دز سوم را بیشتر کنیم و مانند دو نوبت قبلی هماهنگی را شدت بخشیم تا سدی در برابر سویه جدید باشد.

image_2022_1_24-15_10_23_450_F9T

حبیبی اضافه کرد: پیشنهاد می شود با استقرار اکیپ های تزریق واکسن در مکان های پر تردد مانند سپاه، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و استانداری برای تسریع در تزریق نوبت دوم و سوم اقدام شود.

وی اظهارداشت: بشدت نگران پیک ششم کرونا هستیم و چون به تعطیلات پایان سال نزدیک می شویم حتما باید مراقب باشیم تا این موج اتفاق نیفتد و در تعطیلات مشکل ساز نشود چون صبر و تحمل مردم هم کم شده است.

حبیبی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بایستی برای تامین دارو و ذخیره سازی آن به خوبی انجام شود و در کنارآن استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی، اتوبوس و تاکسی ها جدی گرفته شود و رانندگان هم حتما از ماسک استفاده کنند.

وی اضافه کرد: از بازاریان، اصناف و رانندگان تشکر می کنیم که تاکنون با ستاد کرونا همکاری داشته اند و در ادامه نیز انتظار مساعدت و مشارکت داریم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: نصب تهویه در مدارس و دانشگاهها با توجه به اهمیت کار جدی گرفته شود زیرا سلامت دانش آموزان اهمیت دارد و برای تامین هزینه می توانیم از خیرین هم استفاده کنیم.

image_2022_1_24-15_10_24_833_d5i

حبیبی یادآورشد: رعایت بهداشت در مطب های خصوصی، رستورانها و دفاتر پیشخوان باید مورد توجه قرار گیرد و همه دستگاهها لازم است برای برگزاری مراسم استعلام بگیرند تا تجمع موجب گسترش بیماری نشود.

وی خواستار تسریع و پیگیری واکسیناسیون کارگران شهرک های صنعتی و کارخانه ها شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز