مشکلات زیرساختی ناحیه مهرگان در صورت صدور مصوبه شهر شدن، حل می شود.

۱۴۰۰/۱۱/۰۶ - ۲۰:۳۶:۱۵
کد خبر: ۱۲۹۱۰۲۳
مشکلات زیرساختی ناحیه مهرگان در صورت صدور مصوبه شهر شدن، حل می شود.
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت موافقت شورای عالی شهرسازی کشور با شهر شدن ناحیه مهرگان، بسیاری از مشکلات زیرساختی این ناحیه برطرف می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در ادامه برنامه ابتکاری و تاثیرگذار حضور هفتگی نماینده مجلس در یکی از مساجد شهری و شنیدن مطالبات و خواسته های مردم، عصر روز چهارشنبه لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، به همراه غفوری فرماندار البرز، حجت الاسلام آقاحسینی امام جمعه محمدیه، حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی، گروسی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، قندی بخشدار محمدیه، نماینده اداره ثبت اسناد و شهردار و اعضای شورای شهر محمدیه با حضوردر مسجد امیرالمومنین ناحیه شهری مهرگان پس از شنیدن درخواست های شهروندان برای حل آنها پیگیری لازم را انجام دادند.

لطف الله سیاهکلی در این نشست اظهارداشت: بزرگترین سایت مسکن مهر در ناحیه شهری مهرگان اجرا شده و مشکلاتی که امروز دارد مربوط به گذشته است اما همه وظیفه داریم برای حل آن همت کنیم.

2121

وی بیان کرد: هر چند تاکنون اقدامات بسیار ارزشمندی در این ناحیه شهری صورت گرفته اما به دلیل حجم گسترده مشکلات همچنان نیازمند همراهی مدیران هستیم تا رفاه بیشتری برای ساکنان محترم آن مهیا کنیم.

تفکیک کنتورهای مشترک آب، برق و گاز پیگیری شود

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از مدیرکل راه و شهرسازی انتظار دارم برای تعیین تکلیف اسناد رسمی مسکن مهر و مدیرکل تعاون نیز برای ساماندهی وضعیت تعاونی ها و رفع نواقص فنی واحدها اقدام کند.

سیاهکلی یادآورشد: تامین هزینه زیرساختها از منابع مالی شهرداری محمدیه ممکن نیست و باید مسئولان استانی هم کمک کنند تا بتوانیم به مطالبات مردم پاسخ دهیم.

وی گفت: قرار شد قطعه زمینی به ارزش حدود 100 میلیارد تومان از سوی راه و شهرسازی به شهرداری محمدیه واگذار شود تا هزینه زیرساختها تامین شود.

سیاهکلی اضافه کرد: باید حق و حقوق مردم و حتی پیمانکاران داده شود ولی امروز گستردگی مشکلات و هزینه سنگین آن موجب شده همچنان شاهد کمبودهایی در این شهر باشیم و هم مردم و دولت و هم برخی پیمانکاران ضرر کرده اند.

image_2022_1_26-21_32_7_128_eQr

وی گفت: متولی حل مشکلات حتما دولت است و ما وظیفه داریم تمام تعهداتی که مدیران سابق داده اند و یا غفلت های آنها را جبران کنیم تا زندگی آرامی برای شهروندان مهیا شود.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر بین مردم و اشخاص و پیمانکاران اختلافی باشد باید از طریق مراجع قضایی اقدام شود اما اگر شما مردم از دستگاههای اجرایی شکایتی داشته باشید ما نمایندگان آن را پیگیری کرده و به نتیجه می رسانیم.

سیاهکلی پیشنهاد کرد نمایندگانی از سوی ادارات راه و شهرسازی و کار و تعاون مسئول پیگیری شکایات و مطالبات صاحبان مسکن مهر شوند و موضوع را برای تعیین تکلیف و پیگیری قضایی دنبال کنند تا حق مردم ضایع نشود.

وی بیان کرد: امیدواریم وضعیت مشکلات مسکن مهر تا یک ماه آینده تعیین تکلیف شده و ایمن سازی کانال هم از سوی شهرداری محمدیه تا فروردین ماه آغاز شود.

سیاهکلی یادآورشد: خوشبختانه موضوع شهر شدن ناحیه مهرگان در شورای عالی معماری و شهرسازی وزارتخانه در دست بررسی است که در صورت تصویب بسیاری از مشکلات این منطقه برطرف خواهد شد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: برای ساخت درمانگاه توسط تامین اجتماعی و یا دانشگاه علوم پزشکی لازم است زمین مناسبی پیش بینی شود.

3131

هزینه انتقال ایستگاه عوارضی را شهرداری تامین می کند

سیاهکلی در خصوص ضرورت جابجایی ایستگاه عوارضی به خارج از محدوده شهر محمدیه هم گفت: وقتی به دلیل نبود جاده دسترسی مردم شهر محمدیه و مهرگان مجبورند از اتوبان تردد کنند چرا باید هر روز چند نوبت عوارض پرداخت کنند؟

وی اضافه کرد: سالهاست به مردم ساکن در محمدیه و مهرگان ظلم شده و عوارضی از رانندگان تاکسی و سایر شهروندان دریافت شده که اشکال دارد و متاسفانه جابجایی ایستگاه به چند کیلومتر خارج از ورودی شهر سالهاست طول کشیده و کسی پاسخگو نیست.

سیاهکلی گفت: علیرغم محدودیت های مالی با هماهنگی انجام شده شهرداری محمدیه اعلام آمادگی کرده تا هزینه جابجایی ایستگاه عوارضی را پرداخت کند و از مدیرکل راه و شهرسازی استان انتظار داریم وضعیت این جابجایی را تا پایان بهمن ماه مشخص کنند.

وی اظهارداشت: اگر وزیر راه مقدمات جابجایی ایستگاه عوارضی را مهیا نکند در مجلس از وزیر سوال خواهیم کرد تا حق مردم ضایع نشود.

سیاهکلی اظهارداشت: در کنار این جابجایی بایستی برای ساخت جاده مستقل مسیر کورانه برای دسترسی ساکنان مهرگان و محمدیه نیز بسرعت اقدام شود تا ورودی شهری بیشتر شود و بتوان در شرایط اضطراری کمک رسانی را ممکن کرد.

image_2022_1_26-21_35_38_164_dkb

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در خصوص اختصاص مکانی برای راه اندازی شعبه جدید بانک مسکن و تفکیک انشعاب مشترک آب، برق و گاز در واحدهای مسکن مهر هم تاکید کرد.

وی از بخشدار محمدیه خواست ضمن تنظیم صورت جلسه امروز موارد مطرح شده را به ادارات مربوط ارسال کرده و پیگیر اجرایی شدن آنها باشد.

انتهای پیام

نظر شما
پرونده ویژه