طرح ارتقای ایمنی در ۲۰مدرسه حاشیه راه‌های استان قزوین اجرا می شود

۱۴۰۰/۱۱/۰۹ - ۰۹:۵۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۹۱۷۱۱
طرح ارتقای ایمنی در ۲۰مدرسه حاشیه راه‌های استان قزوین اجرا می شود
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: طرح ارتقای ایمنی طی سال تحصیلی جاری در 20 مدرسه حاشیه راه‌های این استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ابراهیم شنوافلاح در این باره اظهار کرد: این طرح با هدف بهبود وضعیت ایمنی دانش آموزان مدارس با استفاده از آموزش  و ارتقای دانش ترافیکی دانش آموزان و ایمن سازی فیزیکی محوطه و اطراف مدارس اجرا می شود.

وی اضافه کرد:با توجه به اینکه مدرسه منشاء بسیاری از عادات و رفتارها در سنین کودکی بوده و این رفتارها در  بزرگسالی تکامل یافته و بروز می‌کند مطالعه برنامه های ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها  فرصت مناسب و مغتنم برای بسترسازی زیرساخت‌های اصولی در یک برنامه بلند مدت بوده و در آینده در زمینه ایمنی کلی حمل و نقل جاده ای تاثیرات خود را نشان خواهد داد.

شنوافلاح ادامه داد: به همین منظور هر سال تعدادی از مدارس حاشیه راه های استان انتخاب و برحسب اولویت بندی عملیات آموزش و توزیع اقلام ایمنی شامل پکیج گذربان مدرسه(تابلوی سه وجهی، پرچم گذربان، جلیقه، شبرنگ، سوت و کلاه فسفری) به هر شهرستان و اقلام آموزشی و لوازم التحریر با شعارهای ترافیکی و همچنین ایمن سازی فیزیکی جاده در آنها اجرا می شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: با همت کارشناسان این اداره کل در هفه گذشته 4 مدرسه در کوهین، طارم و شهرستان البرز به شکل تئوری و عملی با علائم راهنمایی و رانندگی آشنا شده و از طریق اجرای برنامه های فرهنگی مانند نمایش های عروسکی موزیکال و شعرخوانی، نحوه عبور از عرض جاده را فرا گرفته و علاوه بر آن نحوه رفتار در مقابل خودروهای در حال عبور از جاده به آنان آموزش داده شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز