سهل انگاری در رعایت شیوه نامه‌ها، میدان را برای جولان کرونا باز می‌کند

۱۴۰۰/۱۱/۰۹ - ۱۰:۰۷:۳۵
کد خبر: ۱۲۹۱۷۳۰
سهل انگاری در رعایت شیوه نامه‌ها، میدان را برای جولان کرونا باز می‌کند
مدیرکل مدیریت بحران و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین گفت: نگرانی ها در خصوص رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی همچنان ادامه دارد تا جایی که هرگونه سهل انگاری در این خصوص میدان را برای جولان شیوع ویروس کرونا باز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ قدرت الله مهدیخانی در این باره اظهار داشت: تا یک هفته پیش تعداد تست‌های قطعی مثبت در سطح استان به کمتر از ۴۰ مورد رسیده بود ، متاسفانه روز گذشته شاهد افزایش این آمار به بیش از ۲۵۰ تست مثبت قطعی رسیدیم که این موضوع بیانگر سهل انگاری و بی توجهی عموم مردم به موضوع رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

وی با اشاره به اینکه سویه جدید اومیکرون قدرت سرایت بالایی دارد، تصریح کرد: از عموم شهروندان قزوینی درخواست داریم تا در اسرع وقت برای انجام تزریق واکسن، به خصوص نوبت سوم به مراکز بهداشتی مراجعه و در کنار این مساله رعایت شیوه نامه ها از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و بهداشت فردی را در صدر برنامه های روزانه خود قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تاکید کرد: در صورت رعایت نکردن شیوه نامه ها و اوج گیری مجدد بیماری کرونا، ستادهای کشوری و استانی مجبور به بازگرداندن محدودیت های کرونایی خواهند بود.

مهدیخانی با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا در سطح استان، خاطرنشان کرد: روز گذشته پذیرش بیماران جدید به ۳۸ مورد و مبتلایان مشکوک در حال بررسی نیز به ۵۰ مورد رسید و در حال حاضر هم تعداد افراد بستری در بخش ICU بالغ بر ۲۵ نفر و بیماران بد حال (دستگاه وینتالتور) ۸ نفر بوده و در حال حاضر نیز ۱۱۰ بیمار بستری شده در بیمارستان ها داریم. 

وی یادآور شد: از دوم اسفندماه سال ۹۸ و همزمان با شیوع ویروس کرونا در استان قزوین تا روز گذشته تعداد افراد بستری شده در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان ۴۶ هزار و ۲۴۵ نفر و تعداد فوتی های ناشی از این ویروس نیز تاکنون ۲ هزار و ۶۹۲ نفر بوده است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز