فعالیت تیم های سحر و ارائه حمایت روانی، اجتماعی در هلال احمر قزوین توسعه می یابد

۱۴۰۰/۱۱/۱۱ - ۱۰:۲۷:۰۱
کد خبر: ۱۲۹۲۶۵۴
فعالیت تیم های سحر و ارائه حمایت روانی، اجتماعی در هلال احمر قزوین توسعه می یابد
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: برنامه حمایت های روانی، اجتماعی و برپایی فضای دوستدار کودک cfs توسط تیمهای سحر در استان توسعه می یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نادر میرزایی با اعلام این خبر اظهار داشت: بحران های انسان ساخت مانند درگیری های نظامی و حوادث طبیعی آثار فراوانی بر گروه های در معرض خطر دارند و پس از بروز حادثه به دلیل درهم شکستن ساختارهای اجتماعی یا خانوادگی،کودکان در معرض انواع آسیب ها هستند و با توجه به این نیازهای روانی و اجتماعی، تشکیل تیم های سحر «سفیران حمایت های روانی-اجتماعی» در جمعیت هلال احمر در دستور کار قرار گرفت و به مرور زمان این تیم ها سازماندهی و تشکیل شدند.

وی افزود: فعالیت تیم های سحر برای ارائه خدمات بیشتر سازماندهی می شود و در این راستا خدمات اجتماع محور که مهمترین آن فضای کودک و نوجوان است توسط این تیم ها به صورت تخصصی دنبال خواهد شد.

میرزایی بیان کرد: گروه های تخصصی تیم های سحر در حال فراگیری آموزش های لازم هستند و آموزش تسهیلگران تاکنون در دو مرحله صورت گرفته تا به بهترین شکل در منطقه حادثه، خدمات ارائه دهند. 

image_2022_1_31-11_26_30_150_jGQ

وی یادآورشد: یک نفر از استان قزوین نیز در این آموزش ها حضور داشت که امیدواریم بتوانیم در آینده با طراحی سیستم فرماندهی حادثه برای تشکیل تیم های تخصصی سحر در استان اقدام کنیم و ساختار تقسیم کار اعضا و شرح وظایف تیم ها در زمان حادثه را به صورت تخصصی تشکیل دهیم.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهارداشت: تیم های سحر پس از حادثه، با راه اندازی فضای دوستدار کودک cfs به پشتیبانی از رشد ذهنی و اجتماعی  کودک و همچنین ارتقاء استقلال کودک و تقویت خطر پذیری سالم در بین کودکان کمک می کنند.

image_2022_1_31-10_11_30_783_Qu1

میرزایی افزود: جُنگ های شبانه، مراسم مذهبی، مسابقات ورزشی و هنری و بهداشت محیط از دیگر برنامه هایی است که برای مردم آسیب دیده برای بازگشت به آرامش قبل از حادثه توسط تیم های سحر اجرا می شود.

وی افزود: بازآفرینی روحیه امید و اعتماد به نفس آسیب دیدگان حوادث، توسط تیم های سحر هلال احمر انجام می شود و تلاش می کنیم با توسعه فعالیت این تیم ها، زمینه ایجاد امید و آرامش برای مردم آسیب دیده محقق شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز