فوتسال ایران با داشتن برنامه می تواند در میادین جهانی بدرخشد

۱۴۰۰/۱۱/۱۷ - ۰۸:۳۲:۱۳
کد خبر: ۱۲۹۴۸۹۶
فوتسال ایران با داشتن برنامه می تواند در میادین جهانی بدرخشد
عضو کمیته آموزش فدراسیون فوتبال گفت: با تداوم آموزش های به روز و برنامه محوری می توانیم فراتر از آسیا بدرخشیم وفوتسال ایران را در میادین جهانی مطرح کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم اختتامیه دوره مربیگری سطح 2 آسیا عصر روز شنبه پس از یک هفته آموزش به پایان رسید.

در حاشیه این مراسم سید محمد ناظم الشریعه مربی سابق تیم ملی فوتسال و یکی از اساتید این دوره در گفتگو با خبرگزاری برنا در خصوص کیفیت این دوره و وضعیت میزبانی اظهارداشت: در این دوره که برای اولین بار در استان قزوین برگزار می شود تعداد 19 نفر از مربیان فوتسال شرکت کردند و به مدت یک هفته با مباحث مهم روز این رشته آشنا شدند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه قزوین میزبان بسیار خوبی برای این دوره بود و امکانات و فضای مناسبی در اختیار مربیان قرار گرفت و کلاس ها در فضای آرام برگزار شد که امیدواریم برای شرکت کنندگان مفید باشد.

image_2022_2_6-9_21_18_919_3sh

ناظم الشریعه تصریح کرد: قزوین می تواند محلی برای برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی باشد و یکی از گزینه های ما در آینده نیز در موضوعات دیگر است که امیدواریم با توسعه زیرساخت ها این شرایط بهتر شود.

تداوم آموزش ها نوعی سرمایه گذاری است

وی یادآورشد: در زمینه آموزش هر چقدر فعالیت کنیم سرمایه گذاری کرده ایم و ما نیز در این زمینه مصمم هستیم تا با تداوم آموزشها بتوانیم به ارتقای دانش مربیان فوتسال کمک کنیم.

مربی سابق تیم ملی فوتسال بیان کرد: رئیس هیئت فوتبال قزوین تلاش زیادی کردند و اساتید برجسته ای در این دوره تدریس کردند و کیفیت آموزش بالا بود.

ناظم الشریعه گفت: در این دوره از اساتید برجسته رشته فوتسال استفاده شده که آقای سعید خدا رحمی دستیار اینجانب بودند و کلاس دروزازه بانی هم  توسط «میشل پتروس» از مدرسان AFC برای مربیان دروازه بانها استفاده شد که دستاوردهای خوبی داشت.

image_2022_2_6-9_35_5_412_F7h

وی اضافه کرد: دانش فوتبال و فوتسال هر روز تغییر می کند و همیشه بحث سیاسی پشت فوتبال است و بایستی با ارتقای دانش خود بتوانیم در این رقابت سریع حرفی برای گفتن داشته باشیم و از قافله عقب نمانیم.

عضو کمیته آموزش فدراسیون فوتبال گفت: میزبانی قزوین در این دوره عالی بود همه چیز در سطح مطلوبی برگزار شد که جا دارد از مدیرکل ورزش و جوانان استان آقای علایی مقدم، باجیوند رئیس هیئت فوتبال استان و  همکاران هیئت و برادران عبداللهی که فوتسال ریشه ای قزوین را زنده نگهداشته اند تشکر و قدردانی کنیم.

برنامه محوری به رشد فوتسال کمک می کند

وی در خصوص عوامل پیشرفت در رشته فوتسال هم گفت: برای این که رشته فوتسال از آینده خوبی برخوردار شود باید از امروز برنامه محور باشیم چون در تامین زیرساختها خوب کار کردیم و سالن های خوبی در شهرها و روستاها ساخته شده که زیربنای خوبی برای ورزش محسوب می شود اما اگر برنامه نداشته باشیم نتیجه نمی 

دهد.

ناظم الشریعه یادآورشد: با برنامه می توانیم در سکوهای جهانی نیز قرار گیریم و افتخار کسب کنیم.

این سرمربی سابق فوتسال کشورمان اظهارداشت: وقتی توانسته ایم 12 دوره قهرمان آسیا شویم باید امروز دیگر به میادین فرارتر از آسیا فکر کنیم و می توانیم به این چشم انداز و افق دست یابیم و جهانی فکر کنیم زیرا دیگر قهرمانی در آسیا برای ما عادی شده است.

image_2022_2_6-9_21_18_351_kRb

عضو کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در خصوص ظرفیت فوتسال استان قزوین هم گفت: استان قزوین از پتانسیل های خوب کشور محسوب می شود و در سال های نه چندان دور بازیکنان تیم های کشور را تامین می کرد و امروز تیم کراپ الوند در رقابتها خوب درخشیده و اگر با همین روند ادامه دهد و پیش برود حرف زیادی برای گفتن در فوتسال دارد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز